سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی در بندرعباس

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس از برگزاری دومین همایش ملی «نهج البلاغه و انقلاب اسلامی»، مهر ماه امسال در بندرعباس خبر داد.

خانم سمیه احمدی طیفکانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، گفت: دومين همايش ملي نهج البلاغه ويژه عموم طلاب و دانشجويان خواهر و برادر با عنوان «نهج البلاغه و انقلاب اسلامي» در دو محور «تاثير نهج البلاغه بر انديشه و سيره سياسي حكومتي مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) و نهج البلاغه و گام دوم انقلاب» برگزار مي شود.

وی برگزاری همایش را ترویج نهج البلاغه خوانی و تطبیق آن با ارزشهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایجاد نشاط علمی بین پژوهشگران و فرهیختگان جامعه و ارسال آثار علمی پژوهشی پژوهشگران به همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی از دیگر انگیزه های برگزاری این همایش به شمار می رود. 

استاد حوزه خواهران با اشاره به محورهای برگزاری همایش اذعان داشت: محور «بازخوانی اندیشه های رهبری و مطابقت دادن آن با نهج البلاغه» به منظور اشاره به منشا «سیر حکومت داری امام خامنه ای(مد ظله العالی)» بر اساس آموزه های قرآن کریم و سیره رفتاری اهل بیت(علیهم السلام) است.

 وی افزود: دومین محورهمایش یعنی بیانیه گام دوم انقلاب به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و دفاع از اندیشه های ناب وی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس اولین همایش نهج البلاغه را "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" در سال ۹۵ در مدرسه الزهرا(س) عنوان کرد.

 احمدی با بیان اینکه محتوای ارزشمند نهج البلاغه محدود به زمان خاصی نیست، تاکید کرد: نهج البلاغه بهترین وغنی ترین منبع پژوهشی و علمی با ادبیات قوی برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه، در عصر حاضر به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه نهج البلاغه سرشار از مضامین ناب و پربار است، خاطر نشان شد: محققان با تحقیق و جستجو در محتوای پربار و علمی نهج البلاغه می توانند بهترین راهکارهای عملی اثرگزار در حل مشکلات جامعه ارائه دهند.

استاد حوزه خواهران، اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش تا پانزدهم مرداد ماه ۹۸ است و اختتامیه همایش در مهرماه امسال، در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس خواهد بود.

وی خاطر نشان شد: علاقمندان می توانند با مراجعه به کتابخانه e-book نهج البلاغه مدرسه الزهرا (س) بندرعباس به مطالعه منابع بپردازند و مراجعه آقایان نیز با هماهنگی قبلی در ساعات خاص امکان پذیر است.

 احمدی در پایان گفت: محققان حوزوی با مراجعه به سایت پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بندرعباس به نشانی http://alzahrahormozgan.ir نسبت به بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha