شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: امام زمان(عج) امام همه انسان ها در همه ابعاد زندگی است امروز جهان تشنه معنویت و عدالت است و بشریت بیش از هر زمان دیگری، حکومتی فراگیر و عدالت گستر را بی صبرانه انتظار می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست تربیتی-مهدوی از سوی مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی و با حضور کادر، اساتید، طلاب و خانواده هایشان در این مدرسه مقدسه برگزار گردید.

در این مراسم خانم حسینی واعظ به تبیین انتظارات امام زمان(عج) از شیعیان پرداخت و گفت: امام زمان(عج)، امام همه انسان ها در همه ابعاد زندگی است امروز جهان تشنه معنویت و عدالت است و بشریت بیش از هر زمان دیگری، حکومتی فراگیر و عدالت گستر را بی صبرانه انتظار می کشد.

وی، امام زمان(عج) را آخرین سنگربان نظام هستی و حافظ امت خواند و افزود: قطعا چنین امام و ناظر امینی برای سلامت معنوی و هدایت واقعی رهروان خویش سفارشات هدایتگر و انتظاراتی دارد که آن انتظارات فردی نیست و خطابات و دستورات ایشان از راه شفقت و دلسوزی است، چنان که می فرمایند: «اگر محبتِ صلاح و خوبی شما در نزد ما نبود و نسبت به شما دلسوز و مهربان نبودیم، شما را مخاطب {گفته های} خود قرار نمی دادیم. 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در بیان انتظارات امام زمان(عج) از شیعیانش عنوان کرد: اولین انتظار امام از شیعیان پرواپیشگی و تقوا و نیز تسلیم در مقابل اوامر و نواهی ائمه معصوم علیهم السلام است. در قرآن نیز به این امر اشاره شده و خداوند همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش نموده است؛ به این معنا که در همه امور، مراقب رفتار و اعمال خود باشیم و نیز در سبک زندگی دقت کنیم که چقدر مطابق با رضایت خداوند است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، جلب محبت اهل بیت علیهم السلام  به عنوان دومین انتظار معرفی کرد و ادامه داد: محبت کردن به ائمه علیهم السلام موجب می شود که افراد، ابعاد مختلف زندگی خود را، از رفتار و گفتار شبیه آنان نماید و همین محبت باعث دوری از گناهان و معصیت ها می شود.

حسینی واعظ، همدلی و اتحاد را از دیگر انتظارات حضرت از شیعیان دانست و اضافه کرد: حضرت از شیعیان انتظار دارد که بر محور فرامین الهی و تعدهایی که در مقابل امامان خویش دارند، همدل و متحد باشند زیرا هم موفقیت دنیوی را به دنبال دارد و هم زمینه تعجیل فرج و ظهور امام را فراهم می سازد.

وی با ذکر نمونه ای از همدلی و اتحاد مردم استان گلستان در حادثه سیل اخیر، مراجعه به علما، دعا برای فرج امام زمان(عج) و پرداخت سهم امام علیه السلام را از دیگر انتظارات حضرت دانست و اظهار کرد: فلسفه پرداخت واجبات مالی و سهمین این است که مردم پاکیزه شوند و روح انان جلا پیدا کند.

استاد حوزه اظهار کرد: یکی از منابعی که می توان انتظارات امام را به طور کامل تری بررسی کرد، دعای «اللهم الرزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه و...» است که به طور کلی یک سبک زندگی کامل را بیان می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha