جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد دانشگاه آزاد علی آباد کتول:

حوزه/علی اصغر زنگانه گفت: تعلیم به عنوان اولین آموزه بشر از طرف خداوند متعال به انسان بوده و به همین جهت اشتیاق به علم طلبی به طور فطری در وجود همه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، علی اصغر زنگانه در نشستی اخلاقی که با حضور طلاب مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول برگزار شد، بیان کرد: بیشتر انسان های جامعه اسلامی در مقام راهنما هستند.

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی علیه السلام خاطرنشان کرد: هر فردی که خود را به مقام هدایت بشر یعنی راهنمایی منسوب می کند، باید قبل از انتساب به ماموریت، خود را تربیت نماید که علم و تقوا و عمل به دانسته ها سه گام اساسی است.

استاد دانشگاه آزاد علی آباد کتول به اولین گام اشاره کرد و توضیح داد: آیات و روایات متعددی درباره ارزش علم و مقام عالم گفته شده و بر طبق آیه «و علم آدم الاسماء کلها»، تعلیم به عنوان اولین آموزه بشر از طرف خداوند متعال به انسان بوده و به همین جهت اشتیاق به علم طلبی به طور فطری در وجود همه انسان ها قرار دارد .

زنگانه با اشاره به رتبه های تقوا یز اشاره کرد و گفت: از زیر مجموعه های تقوا می توان به روزه، خانه داری، حضور در مساجد، امساک، عبودیت خدا و بخصوص قرآن اشاره کرد.

وی در پایان ابراز کرد: ماه رمضان ماه خودسازی است، ماهی که انسان باید به آنچه آموخته، عمل نماید، زیرا این کار راه هدایت و راهنمایی برای بشر را هموارتر می کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha