پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابراز دلسردی جماعت اسلامی کیلنکی ایرلند از مخالفت با ساخت مسجد

حوزه/ شورای شهری کیلکنی در ایرلند، در پی مخالفت برخی ساکنان محلی، پروژه ساخت و ساز یک مسجد، مغازه و فروشگاه حلال را که مسلمانان ۴ سال روی آن زحمت کشیده بودند، متوقف ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rte، امام جماعت مسجد کیلکنی، شهری در جنوب شرقی ایرلند، تصمیم هیات شهری در رد درخواست ساخت مرکز فرهنگی اسلامی را «بی نهایت ناامیدکننده و دلسردکننده» توصیف کرد.

شورای شهری کیلکنی سال گذشته مجوز ساخت مسجد را داده بود، اما پس از مخالفت های برخی ساکنان اسلام هراس، با ساخت مسجد، دو ساختمان، یک ساختمان اجتماعی؛ غذاخوری و مغازه حلال مخالفت شد.

ابراهیم نظره امام جماعت مسجد در مصاحبه با یک خبرگزاری محلی در ایرلند گفت که تصمیم گرفته شده دردناک است.

وی گفت: روز بسیاری غمناکی داریم و بی نهایت دلسرد کننده بود. ما سعی خواهیم کرد به اظهاراتی که در گزارش بازرسان بیان شده است نگاه کنیم تا ببینیم قدم های بعدی را چگونه می توانیم برداریم.

وی افزود: هنوز سعی داریم بپذیریم که درخواست ما رد شده، اما بسیار سخت و دردناک است، این پروژه وقت و منابع زیادی را از ما گرفته و نزدیک به 4 سال برای ساخت مسجد تلاش کرده ایم.

به گفته وی مسلمانان در سال های گذشته از یک مکان اجاره ای به عنوان نمازخانه استفاده می کردند.

 امام جماعت در مصاحبه با خبرنگاران محلی افزود بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کردند که اگر مسجد ساخته شود، اذان گویی از بلندگوی مسجد سپس پایین آمدن ارزش زمین های منطقه می شود که این تصور بسیار غلطی است.

وی افزود: ما از مردم محلی دعوت کردیم تا بیایند و برایشان توضیح بدهیم، اما آن ها برداشت های منفی زیادی داشتند و این بسیار بی رحمانه، تلخ و دردناک است. ما فقط می خواستیم ترس مردم را برطرف کنیم و به آن ها بفهمانیم که اطلاعات غلطی راجع به مسلمانان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha