جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اتریش روسری را در مدارس ابتدایی ممنوع کرد

حوزه/ پارلمان اتریش با تصویب قانون جدیدی پوشیدن روسری برای مسلمانان در مدارس ابتدایی را ممنوع اعلام کرد. این قانون شامل یهودیان یا سیک ها نمی شود و عملا تنها مسلمانان را محدود می سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دوچه وله، اتریش قانونی را تصویب کرد که به براساس آن سر کردن روسری در مدارس ابتدایی این کشور ممنوع می‌شود.

نمایندگان پارلمان این قانون «ممنوعیت روسری» را در قالب  «ممنوعیت هرگونه پوشش برای سر با مبانی دینی و ایدئولوژیک دارد» تصویب کرده اند و در اصل قانون از واژه روسری استفاده نشده است، با این حال از نظر عملی تنها کسانی که بیش از همه آسیب می بینند، مسلمانان خواهند بود.

با این حال، دولت روز چهارشنبه اعلام کرد که این قانون شامل پوشش سر پسرانی که مذهب سیک دارند یا یهودیانی که کیپا (کلاه سنتی یهودیان) به سر می‌گذراند نمی‌شود، چراکه در متن این قانون ممنوعیت شامل مواردی است که تمام موها یا قسمت زیادی از آن پوشانده شده باشد. به این ترتیب عملا تنها مسلمانان محدود خواهند شد.

این لایحه با رأی مثبت اعضای ائتلاف حاکم و گروه‌های راستگرا در پارلمان به تصویب رسید، اما همه گروه‌های مخالف دولت به آن رأی منفی دادند. سازمان‌های اسلامی اتریش اعلام کرده‌اند که برای لغو این مصوبه که به طور خاص تبعیض علیه مسلمانان محسوب می‌شود،‌ از طریق قانونی تلاش خواهند کرد

گفتنی است بیش از 700 هزار مسلمان هم اکنون در کشور اروپایی اتریش سکونت دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha