سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، گفت: ابلاغ سلام خاص خداوند بر خدیجه کبری (س) و پاسخی که ایشان به این سلام داده‌اند را حکایت از مقام عظیم و معرفت بالای خدیجه(س) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در سلسله جلسات «اخلاق عملی در قرآن»، که مصادف بود با رحلت حضرت خدیجه(س)، اظهارداشت: بنا بر نقل مشهور، حضرت خدیجه(س) بزرگ‌ترین زن حامی پیامبر(ص)، در دهم ماه مبارک رمضان دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص) سال دهم هجری را «عام الحزن» نامیدند؛ چرا که دو حامی بزرگ پیامبر(ص) یعنی حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه که عمرشان را در راه حمایت از پیامبر و جان‌فشانی برای اسلام سپری کردند، در این سال چشم از دنیا بستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: روایات زیادی در فضیلت خدیجه(س) از وجود مبارک پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(س) دختر پاک و مطهر خدیجه کبری نقل شده و بیانگر فضیلت و مقام والای این بانوی فداکار اسلام است.

وی ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) در روایتی که مورد اتفاق محدثین شیعه و اهل سنت است، برترین زنان عالم را معرفی کرده و می‌فرمایند؛ «افضل نساء العالمین اربع مریم ابنة عمران عاسیه بنت مزاحم و خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت محمد و افضلهن فاطمه»؛ که بر اساس این روایت خدیجه (س) از برترین زنان هستی و علاوه بر آن پرورش دهنده «برترین زن خلقت» یعنی فاطمه زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری با اشاره به یادآوری مداوم فضائل خدیجه (س) توسط پیامبر(ص) اظهارداشت: فریقین نقل کرده‌اند وقتی پیامبر(ص) از خدیجه(س) یاد می‌کردند و برای او می‌گریستند، بعضی از همسران پیامبر که حالت حسادت داشتند و این همه ثناگویی را نمی‌توانستند تحمل کنند، به وجود مبارک پیامبر اعظم (ص) اعتراض کردند که خدیجه زنی مانند سایر زن‌ها بود که خداوند به جای او، بهتر از او به شما داده است!

وی در ادامه بیان کرد: به نقل عامه و خاصه، پیامبر (ص) از این حرف به خشم آمده و بیان کردند: «خدیجه و أین مثل خدیجه لقد آمن بی اذ کفر بی الناس و صدقنی و وازرتنی حینما خذلتنی الناس و قد رزقنی اولادی منها» که هم بیانگر فضل خدیجه (س) بر سایر همسران پیامبر (ص) است و هم به گونه‌ای در فراز آخر، حاوی طعنی نسبت به برخی همسران پیامبر بود که از ایشان صاحب اولاد نشدند و البته این از فضائل خدیجه(س) است که اولاد مطهر رسول‌الله(ص) از دامان پاک این بانوی بزرگوار بوده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز در بیان عظمت و مقام بانوی اول اسلام حدیثی از رسول اکرم(ص) نقل و بیان کرد: در شب معراج، حضرت جبرئیل به رسول خدا (ص) عرض کرد «بلغ سلام الله وسلامی علی خدیجه»؛ سلام خداوند و سلام مرا به خدیجه برسان!

وی ادامه داد: وقتی پیامبر (ص) وارد خانه شد و حضرت خدیجه (س) به استقبال ایشان آمد و پیامبر عرض سلام جبریل و حضرت حق را رساند، این بزرگ بانوی مؤمن در پاسخ بیان داشت: «الله هو السلام و منه السلام و علیه السلام و علی جبریل السلام»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری در پایان تاکید کرد: ابلاغ سلام خاص خداوند بر خدیجه کبری (س) و پاسخی که ایشان به این سلام داده‌اند، حکایت از مقام عظیم و  معرفت بالای خدیجه(س) است که موجب عنایت خاص پروردگار قرار گرفته و در پاسخ نیز معرفت خود به عظمت خداوند را آشکار کرده است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha