سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سبک زندگی اسلامی

مسئول انتشارات قبسات و فعال فرهنگی بر لزوم تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی برای نسل جدید با تولید و انتشار کتب داستانی جذاب و پرمحتوا تاکید کرد.

محسن شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تحقیق و پژوهش علمی و عمیق در حوزه سبک زندگی اسلامی وقتی منجر به تولید و انتشار کتاب های داستانی و قصه و حتی طنز و نیز تولید آثاری در قالب فیلم و سریال و غیره شود، قطعاً تاثیرگذاری به مراتب بالاتری بر عامه مخاطبان خصوصاً کودکان و نوجوانان خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا، حوزه کاری ما در انتشارات قبسات، عمدتاً  عرصه خانواده، تربیت کودک و مباحثی مثل فضای مجازی است که خانواده ها را درگیر خود کرده که البته این ها با رویکرد دینی مورد توجه قرار گرفته ، به طوری که حتی کتب داستانی ما نیز با رویکرد دینی و با پیش زمینه پژوهش دینی منتشر می شود.

این فعال فرهنگی همچنین گفت: در واقع ما پژوهش های انجام شده در حوزه سبک زندگی دینی را در قالب داستان و کتب طنز برای کودکان و نوجوانان و نیز خانواده ها در دستور کار قرار داده ایم و سعی کرده ایم که این آثار به زبان روز و متناسب با فهم و درک بچه ها باشد.

شاه آبادی یادآور شد: طی دو سال اخیر بیش از 30 کتاب منتشر کرده ایم که پرفروش ترین آن ها کتاب "پری دخت" نوشته حامد عسکری است که طی سه ماه اخیر به چاپ پانزدهم رسیده است.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که برای حمایت از صنعت نشر ، باید بسته های حمایتی از سوی نهادهای دولتی با قوت دنبال شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان مهم ترین مساله و دغدغه ما در حوزه چاپ و نشر کتاب ، گرانی و کمبود کاغذ است که باید برای این مساله فکری جدی کرد.

شاه آبادی ابراز داشت: از سویی لازم است که تبلیغات کتاب های فرهنگی و پرمحتوا و جذاب برای خانواده ها از سوی ارگان های دولتی و سازمان های مربوطه به صورت رایگان و یا با تسهیلات ویژه انجام شود، ضمن آن که نیاز است که معرفی کتاب های خوب و با دغدغه فرهنگی از سوی رسانه ملی نیز صورت بگیرد.

وی همچنین با بیان این که ما در سال های اخیر برنامه های جدی برای نسل جدید به منظور کتاب خوان کردن آن ها داشته ایم، گفت: در برخی مدارس اصفهان، کلاس های کتاب خوانی را با هماهنگی معلمان و مدیران مدارس به اجرا گذاشتیم که انصافاً خروجی های بسیار خوبی نیز داشت و معتقدیم که یکی از راه های کمک به رونق صنعت نشر این است که لذت کتاب خوانی را به نسل جدید بچشانیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha