چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه تاکید کردند: : هدف آمریکا از فشار علیه ایران، کشاندن آن به سمت میز مذاکره است، امّا کرامت ملت ایران اجازه نمی دهد که تسلیم آمریکا شود و امام خامنه ای نیز تاکید کردند که مذاکره با آمریکا سمّ کشنده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه تاکید کردند: هدف آمریکا از فشار علیه ایران، کشاندن آن به سمت میز مذاکره است، امّا کرامت ملت ایران اجازه نمی دهد که تسلیم آمریکا شود و امام خامنه ای نیز تاکید کردند که مذاکره با آمریکا سمّ کشنده است.

 

سید فضل الله: برخی به دنبال مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی هستند

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه به سالروز نکبت و تأسیس رژیم اسرائیل و آوارگی صد ها هزار نفر از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: اسرائیل تنها برای سلطه بر سرزمین فلسطین تأسیس نشده، بلکه تأسیس شده تا مایه نگرانی و سلطه گری در منطقه عربی و اسلامی باشد.

وی افزود: برخی کشور ها به دنبال این هستند که از طریق معامله قرن به این رژیم مشروعیت قانونی و بین المللی بدهند و به رویای ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین خود پایان دهند.

سید فضل الله افزود: ما از ملت فلسطین می خواهیم که وحدت خود را تقویت کرده و ملت های عربی و اسلامی نیز باید در کنار آن بایستند.

وی اشاره کرد: آمریکا این روز ها به دنبال فشار علیه ایران است و ما پیش تر هشدار داده و هشدار می دهیم که این مسئله منجر به ایجاد نگرانی، آشوب و ناامنی در جهان می شود.

 

شیخ خطیب: تحریم های آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه از اعراب و مسلمانان خواست که در راه حق حرکت کرده و از مسائل امت حمایت کنند و برای مقابله با استعمار و رژیم صهیونیستی به راه مقاومت متمسک شوند.

وی افزود: دستاورد های محور مقاومت با خون شهدا و صبر مجروحین و اسرا حاصل شده و معامله موسوم به معامله عصر محکوم به شکست است و پیروزی هم پیمان مجاهدین می باشد.

شیخ خطیب تاکید کرد: تحریم های مجرمانه آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است و هرگز نخواهد توانست ایران را از حمایت مقاومت و یاری ملت فلسطین باز دارد.

وی ادامه داد: ایران، یاری حق، حفظ اسلام و یاری مستضعفین را شعار خود در راه مقاومت در برابر استعمار قرار داده است و با حکمت و شجاعت رهبر معظم انقلاب بر قدرت های شرور و ظلم پیروز خواهد شد.

 

شیخ نابلسی: آمریکا به دنبال تسلیم کردن ایران است، امّا ایران قابل تسلیم شدن نیست

شیخ صادق نابلسی در خطبه نماز جمعه گفت: آمریکا ایران را به جنگ تهدید می کند، امّا از آن می ترسد و تمام تلاش خود را می کند که ایران را دوباره به پای میز مذاکره بکشاند.

وی افزود: سیاسیت آمریکا، تسلیم کردن دشمنان خود است، امّا ایران قابل تسلیم شدن نیست و هر کس که در کاخ سفید گمان می کند که ایران به خاطر فشار اقتصادی و مالی عقب نشینی می کند، متوهم است.

 

شیخ دعموش: امام خامنه ای تاکید کردند که مذاکره با آمریکا سمّ کشنده است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: درگیری در منطقه بر اساس دو پروژه بزرگ برقرار است که اولین آن پایگاه آمریکا، رژیم اسرائیل و سازمان های وابسته آن در حاشیه خلیج فارس و دومی پایگاه جمهوری اسلامی ایران و هم پیمانان آن از کشور ها و جنبش های مقاومت است.

وی افزود: جنگ هایی که آمریکا و اسرائیل در منطقه به راه انداخته است، به ویژه جنگ 33 روزه در لبنان و جنگ علیه سوریه در جهت محاصره مقاومت و ایران بود.

شیخ دعموش تصریح کرد: محور مقاوم توانست پروژه آمریکایی را در منطقه و در سوریه ناکام گذارد، لذا آمریکا تلاش می کند از طریق تشدید علیه ایران، موازین درگیری را دگرگون کند و سلسله شکست ها را در منطقه متوقف سازد.

عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: هدف آمریکا از فشار علیه ایران، کشاندن آن به سمت میز مذاکره است، امّا کرامت ملت ایران اجازه نمی دهد که تسلیم آمریکا شود و امام خامنه ای نیز تاکید کردند که مذاکره با آمریکا سمّ کشنده است.

 

شیخ حبلی: فلسطین ها ایمان دارند که هیچ راهی جز مقاومت ندارند

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه جنایت متجاوزان سعودی در صنعا که منجر به قربانی شدن ده ها نفر شده را محکوم کرد و گفت: آنچه بر وحشتناکی این جنایت می افزاید، این است که در ماه مبارک رمضان رخ داد و متأسفانه می بینیم که برخی به جای تقرب به خداوند برای خونریزی و جنایت تلاش می کنند.

وی اشاره کرد: ملت فلسطین در سالروز نکبت ثابت کرد که هرگز از مسئله بازگشت به فلسطین دست بر نمی دارند و به خاک فلسطین و پایتخت آن قدس متمسک هستند.

شیخ حبلی تصریح کرد: حوادث غزه نشان داد که فلسطینی ها ایمان دارند که راهی جز مقاومت و وحدت تا تحقق حق بازگشت و بیرون راندن اشغالگران ایمان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha