جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جمعه در مسجد جامع سرینگر در کشمیر بار دیگر ممنوع شد

حوزه/ میرواعظ عمر فاروق رئیس حزب حریت هند تعطیلی نماز جمعه در مسجد جامع و باستانی سرینگر را محکوم کرده و این اقدام را «اهانت مطلق حاکمان به حقوق دینی مردم» خطاب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tehelka، برپایی نماز جمعه بار دیگر این هفته در مسجد جامعه سرینگر در جامو و کشمیر ممنوع شد.

میرواعظ عمر فاروق رئیس حزب حریت و امام جماعت مسجد، تعطیلی مسجد جامع را  «اهانت مطلق حاکمان به حقوق دینی مردم» خطاب کرد.

میرواعظ در پیامی توئیتری گفت: در ماه مبارک رمضان، بزرگترین مسجد درّه را مهر و موم کرده و تحت محاصره نظامیان قرار دادند. هزاران مسلمان از حق دینی شان برای نماز خواندن در آنجا محروم ماندند. چنین اقداماتی منعکس کننده اهانت مطلق حامیان به حقوق دینی مردم است.

جدایی طلبان روز جمعه خواستار اعتصاب و تعطیلی به خاطر کشته شدن سه غیرنظامی در تظاهرات روز پنج شنبه شدند. گفته می شود این سه شهروند کشمیری در تظاهراتی که در اعتراض به تجاوز به کودک 3 ساله در روستای باندی پورا برپا شده بود، جان خود را از دست داده بودند.

حزب حریت از مردم خواست در اعتراض به کشته های این تظاهرات، مغازه هایشان را تعطیل کرده و در اعتصاب سراسری شرکت کنند. حریت همچنین از امامان جماعت خواسته در خطبه های نماز جمعه علیه حاکمان ظالم به صدا در بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha