پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

معاون حوزه علمیه خواهران استان یزد از اعزام ۴۰۲ نفر از مبلغان مدارس علمیه خواهران استان یزد از ابتدای امسال در ۷۶۴ مورد اعزام برنامه های تبلیغی در ابتدای سال ۹۸ خبر داد.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار کرد: امر تبلیغ دین هیچ موقع تعطیلی ندارد و همیشه در صدر امور جای دارد و تبلیغ دین همیشه متعالی است و برای  تمام مراحل زندگی انسان دارای آیین و احکام است.

وی تصریح کرد: بانوان مبلغ حوزه علمیه خواهران از ابتدای سال 98 و در ایام تعطیلات نوروز نیز مانند همیشه فعال و پویا در جمع مردم حضور یافتند و به نشر موازین اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه پرداختند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد  با اشاره به این که خواهران مبلغ حوزوی استان یزد، در تعطیلات ایام عید سال98، در چهار عرصه به فعالیت پرداختند؛ افزود: در ابتدای بهار که با بهار معنویت و   ایام اعتکاف همراه بود، 169 مبلغه در 294 جلسه به مساجد اعزام شدند و به تبیین احکام اسلامی، موازین اخلاقی، اهداف و ثمرات اعتکاف در بین زنان و دختران معتکف در مساجد پرداختند.

حسن پور، یکی دیگر از عرصه فعالیت مبلغان خواهر در تعطیلات نوروز 98 را حضور در کاروان راهیان نور برشمرد و اظهار کرد: با توجه به فرمایش امام خامنه ای «مدظله العالی» مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست:» و الحمد لله مردم ما در ایام نوروز به این  امر مهم توجه بیشتری دارند تعداد 63 نفر از مبلغان خواهر در 75 اعزام، با همراهی کاروان راهیان نور به نشر فرهنگ ایثار و شهادت در بین زائران راهیان نور، پرداختند.

*اجرای طرح طوبی با همکاری نیروی انتظامی

وی، سومین عرصه فعالیت مبلغان خواهر در این ایام را حضور در امامزاده ها، بقاع متبرکه و اماکن تاریخی دانست و  نمونه این همکاری را  شرکت در طرح طوبی نام برد  و گفت: طرح طوبی به همت نیرو انتظامی استان یزد وبا همکاری حوزه علمیه خواهران استان یزد  درایام نوروز که در راستای تذکر لسانی برای جلوگیری از منکر و دعوت به معروف بود؛ برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: این طرح  در مجموع به مدت ۱۷ روز به صورت جدی در اماکن مختلفی از قبیل، مسجدجامع ، امیرچخماق، زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه ،تالارآینه ،باغ دولت آباد وآتشکده که با همت خواهران  حوزوی با شیوه ای مطلوب انجام گرفت.

حسن پور تصریح کرد: در مجموع 170 نفر از مبلغان خواهر  در 395 اعزام در امامزاده ها، بقاع متبرکه و اماکن تاریخی استان فعالیت داشته اند.

وی در پایان چهارمین عرصه فعالیت مبلغان حوزوی را کمک به هموطنان سیل زده برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در ابتدای سال برخی از استا نها با سیل مواجه شدند و تعدادی از هموطنانمان گرفتار شده و خانه و کاشانه خود را ازدست دادند؛ مبلغان حوزه علمیه خواهران در پویش مهر بانوان حوزوی، اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی حوزویان خواهر نموده و این کمک ها را به مرکز خدمات حوزه برای ارسال به سیل زدگان اهدا نمودند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha