پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عادلی نیا

حوزه/ ‌ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: روحانیت فقط مرجع فتوا نیست، بلكه مرجع موعظه، راهنمایی، تفسیر، تدبر در قرآن و تلاوت نیز هست.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نیا در حاشیه بازدید از بخش حوزوی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، در مشهد به این نمایشگاه نمره خوبی داد و گفت: آثار و فعالیت ها در نمایشگاه به صورتی جامع، جدید و مطلوب ارائه شده است.

وی افزود: بخش حوزوی با غرفه هایی مانند: تدبر، حفظ، سبک زندگی و مطالعات تخصصی ، مطلوب بود و به نظر می رسد نسبت به سال های گذشته رشد بهتری داشته است.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه قرآن برنامه چگونه زیستن و چگونه رفتار کردن در اجتماع و برنامه زندگی است، تاکید کرد: ‌روحانیت فقط مرجع فتوا نیست بلكه مرجع موعظه، راهنمایی، تفسیر، تدبر در قرآن و تلاوت نیز هست و از همين رو عده زیادی از طلاب وارد عرصه تدبر، تفسیر و تحقیق شده اند.

وی درباره مهجوریت قرآن گفت: این کتاب آسمانی درباره نحوه برخورد با کفار به این تعبیر اشاره می کند که اشداء علی الکفار، رحماء بینهم و در واقع ظلم ستيزي را به مسلمانان گوش زد مي كند؛ از این رو زورگویانی مانند رژیم پهلوی در گذشته اجازه رشد و تفسیر قرآن را نمی دادند تا سطح آگاهي مردم نسبت به دستورات و آموزه هاي قرآني رشد نيابد و در برابر رژيم طاغوت نايستند كه البته برخلاف فضای غلط آن دوران، مقام معظم رهبری در مشهد در راستاي همين بينش افزايي قرآني، جلسات تفسیر برگزار مي كردند که منشأ آثار خوبی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نیا یادآور شد: در واقع سمت دهي غلط و بی توجهی به قرآن به گذشته بر می گردد که از همین رو حقش از بین رفت و بعد انقلاب جوانه زد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه در عرصه قرآن با کمترین امکانات، افزود: امروزه با بهره مندی از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری و علما باید قرآن کاربردی شود که به زمان نیاز است و در همين عرصه به تربیت صدها قاری، مفسر و پژوهشگر احتياج داریم.

استاد حوزه علمیه خراسان از خیرین و متدینین خواست در نمایشگاه حضور یابند و با حوزه و موسسات قرآنی آشنا شوند تا فعالیت آنان شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha