پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیرمحمد نقيب الرحمان

حوزه/ پیرمحمد نقيب الرحمان گفت: امروز ملت ايران در برابر دشمنان خود با جرأت ايستاده است از اين بابت سلام خود را به رهبران و ملت ايران تقديم مي‌كنم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»محمدرضا كاكا، سرپرست رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در اسلام‌آباد و نمايندگی فرهنگی كشورمان در راولپندی با پیر محمد نقیب الرحمان، از صوفيان و علمای برجسته اهل سنت بریلوی و سرسلسله تصوف نقشبندیه پاكستان در محل عیدگاه شریف شهر راولپندي دیدار کرد.

پیرمحمد نقيب الرحمان در سخنانی، اسلام را دين وحدت و صلح خواند و گفت: مسلمانان بايد متحد باشند و به قرآن و اهل بيت(ع) تمسك جويند.

وی افزود: امروزه دشمنان اسلام از ضعف و اختلاف میان مسلمانان سوء استفاده کرده و به آن دامن می‌زنند و ما موظفیم تلاش کنیم بیش از پیش نزدیک‌تر شویم و ارتباطات مستمری با یکدیگر داشته باشیم.

پیرمحمد نقيب الرحمان تأکید کرد: بنده به جمهوري اسلامي ایران و ایرانیان ارادت و علاقه فراوانی ‏دارم و امروز ملت ايران در برابر دشمنان خود با جرأت ايستاده است از اين بابت سلام خود را به رهبران و ملت ايران تقديم مي‌كنم.

وي همچنین، اظهار کرد: دل‌هاي مردم ايران و پاكستان به هم نزدیک است و ايران همسايه عظيم و كشور مسلمان ما است.

کاكا، سرپرست رايزني فرهنگي کشورمان به اشتراکات عمیق فرهنگی و به ویژه ديني ميان دو کشور مسلمان ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: کتاب آسمانی قرآن کریم عامل وحدت بخش بين مسلمانان جهان است و مسلمانان می‌توانند با تمسك به قرآن و با صرف نظر از گرایش فرقه‌ای، اختلافات خود را کنار گذاشته و باهم متحد شوند.

وی به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی همه ساله برنامه‌های قرآنی متنوعی را در ماه مبارک رمضان با اعزام گروه‌های قرآنی و تواشيح در پاكستان اجرا می‌کند.

کاکا آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای اعزام قاریان برجسته ایرانی و گروه تواشيح بقيه‌الله جهت شرکت در محافل دینی ویژه ماه رمضان در پاکستان اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha