جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم آغاز به کار  نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ مدیر گروه فرهنگ نامه‎های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی از تولید ۶۵ اثر تفسیری در این گروه خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی (مدبر) شب گذشته در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: گروه تفسیر قرآن یکی از گروه های پنج گانه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم است.

وی افزود: این پژوهشکده 32 سال پیش در راستای توسعه پژوهش های عمیق قرآنی تاسیس شده است و گروه تفسیر نیز 65 اثر قرآنی در 102 جلد منتشر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی عنوان کرد: شاخه های اصلی این کتاب ها شامل تفسیر ترتیبی قرآن شامل 7 عنوان در 35 جلد، 40 جلد تفسیر موضوعی قرآن، 3 جلد ترجمه قرآن کریم، 10 جلد متون آموزشی و6 جلد متون شبهه پژوهی است.

وی تصریح کرد: مهمترین اثر تفسیری گروه، تفسیر راهنما است که در 21 جلد منتشر شده است؛ تفاوت این تفسیر با دیگر تفاسیر این است که نسل جدیدی از تفسیر های ترتیبی که آن را تفسیر نمایه ای نامگذاری می کنیم و همه معارف قرآن کریم در قالب نمایه عرضه شده است؛ البته نمایه هایی که هم دارای توضیح است و هم مستند به آیه ای شده است که از آن استخراج شده است.

مدیر گروه فرهنگ نامههای قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم بیان کرد: اعضای هیئت علمی گروه6 نفر و یک محقق و یک کارشناس است که مجموعا 8 نفر را تشکیل می دهند.

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، دانشیار، و حجج اسلام حسن رمضانی، حسینی رامندی، محمد مهدی فیروزمهر، محمد سحرخوان و علی مدبر، دارای رتبه استادیار هستند و مرتضی دانشمند نیز با رتبه مربی در گروه تفسیر پژوهشکده فعال هستند.

مدیر گروه فرهنگ نامههای قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآورشد: در این پژوهشکده روی شاخه های اصلی تفسیر ترتیبی، تفسیر موضوعی، ترجمه قرآن کریم، متون آموزشی تفسیر و شبهه پژوهی کار می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha