سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دیدار اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه های بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از یک دولت اسلامی نباید مرتبا گزارش های اختلاس، دزدی و حقوق های نجومی برسد، لذا در دولت اسلامی هر فردی که مسئولیتی می گیرد بیش از هر چیزی باید خود را مسئول بداند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در دیدار با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه های بیرجند اظهار کرد: از 200 سال قبل جوامع بشری به سمت انحطاط پیش رفته و جز آنهایی که مزدور تبلیغات هستند همه این را می دانند و این یک واقعیت است.

وی افزود: استعمار جهانی درد جدیدی بود بر رنج و زخم کهنه ای که استبدادهای داخلی و پادشاهان و رهبران خودسر در جامعه اسلامی زده بودند، لذا انواع و اقسام آلودگی ها را از جمله توسعه اعتیاد، مواد مخدر، فحشا، منکرات را ترویج کردند، اما متأسفانه برخی افراد این گذشته را فراموش کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در زمانی که بحث بلوک غرب و شرق وجود داشت در یک حالت ناباور به یکباره یک انقلابی دینی و اسلامی از نوع اسلام ناب و مطابق با عقلانیت، وحدانیت، خودسازی و عرفان تشکیل شد و این قدم اولی بود که برداشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: تشکیل انقلاب اسلامی درست در زمانی اتفاق افتاد که باید انجام می شد زیرا پیش و بعد از سال 57 امکان نداشت، اما متأسفانه دنیای شرق و غرب پس از تشکیل انقلاب اسلامی به ما فرصتی ندادند تا بتوانیم آن را بر اساس آرمان های خود پیاده سازی کنیم و بلافاصله هجوم های مختلفی از جمله فتنه های گوناگون، تبلیغات و هجوم های خارجی را بر علیه ما انجام دادند که به مانند یک جنگ جهانی بود.

وی با اشاره به اینکه در 40 سال اول همه مشکلات را تحمل و با حداقلی که حافظ نظام باشد به جلو حرکت کردیم، تصریح کرد: متأسفانه در این شرایط، هر جمعیت، گروه و مذهبی که به نحوی برابر آرای مردم پیروز شد از این فرصت خلاء، استفاده و یا سوء استفاده کرد و به جای پیاده کردن آرمان های انقلاب و قانون اساسی به دنبال سیاست های حزبی و جمعیتی خود بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها تذکر داده اند که سیاست ها را عوض نکنید، گفت: در دولتی زحمتی کشیده و سیاستی تدوین می گردد اما یک حزب دیگر که بر سر کار می آید، تمامی آن را به زیر سوال می برد و مبحث دیگری را پایه گذاری می کند و این باعث می گردد که دوباره بر روی نقطه صفر قرار گیریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: از همان ابتدا بیگانگان ادعا می کردند که نظام انقلاب اسلامی، 6 ماه دوام نمی آورد و 13 آبان سال گذشته نیز انتظار داشتند که نظام ساقط گردد و کسی 22 بهمن 97 را نبیند، اما تمامی قضایا برای آن ها معکوش نشان داده شده و این حاکی از آن است که نظام تثبیت و آنچه آن ها خواب می بینند عکسش تعبیر می گردد.

وی ابراز داشت: در این 40 سال انواع اشتباهات و انحرافات صورت گرفته است لذا باید در قدم دوم این اشتباهات و انحرافات را جبران کنیم، حال می‌خواهد دولت مرد باشد یا شهروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اشتباهات یک طرفه نیست، گفت: اگر مردم از برخی دولت مردان نارضایتی هایی دارند باید توجه داشته باشند که دولت مردان را خودشان تعیین می کنند لذا نباید دیگر اشتباه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه چه اشکالی دارد که ما به اشتباهات خود اقرار، و از خدا و ملت عذرخواهی کنیم، ادامه داد: اگر دولت مردان نیز به جای پیاده کردن قانون اساسی، سیاست های حزب و گروه خود را اجرا می کنند و جایی را غصب کرده و فرصت ها را می سوزانند باید از اشتباهات خود توبه کرده و برگردند.

وی عنوان داشت: آرمان های انقلاب مشخص است و قانون اساسی نیز بر اساس اسلام شناسی دقیقی انجام گرفته لذا جای سوال دارد که چرا آن را پیاده نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در این 40 سال مشاهده کردیم که استعمارگران بر سر ملت ها چه آوردند و حوادث تلخی را رقم زدند اما این تلخی حوادث و خون به ناحق ریخته مظلومان دستاوردی دارد و آن این است که پرده ها از اندیشه های کثیف غربی برداشته شده و به گونه ای پیشرفته که ملت ها از دولت مردانشان بدشان می آید و هر روز شاهد راهپیمایی هایی در اروپا و آمریکا هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: همه موظف هستیم در گام دوم انقلاب، دولت اسلامی را تشکیل دهیم و هر نیرویی که از طرف ما بر روی صندلی می نشیند و مسئولیتی می گیرد نیز بداند که باید در جهت عدالت و پیاده سازی قانون اساسی گام بردارد نه بر اساس سلیقه و منافع شخصی خود عمل کند.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی دولت اسلامی پیاده کردن اسلام است، لذا هر نیرویی که در دولت اسلامی بر اساس خواسته حزبی خود پشت میزی قرار می گیرد باید بداند که آن مسئولیت برای وی غصبی و حرام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم در انقلاب خوب پیش آمده اند اما در انتخاب خوب عمل نکردند، گفت: امروز اگر از مردم نظرخواهی کنند همانند اوایل انقلاب 98 درصد اسلام را به معنی واقعی می خواهند و تنها سوالشان این خواهد بود که چرا اسلام پیاده نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: با توجه به فرصت های داخلی و خارجی، انگیزه های مردمی و پشتوانه ی قانونی، امروز زمان برداشتن گام دوم انقلاب و تشکیل دولتی اسلامی است.

وی تأکید کرد: از یک دولت اسلامی نباید مرتبا گزارش های اختلاس، دزدی و حقوق های نجومی برسد،  لذا در دولت اسلامی هر فردی که مسئولیتی می گیرد بیش از هر چیزی باید خود را مسئول بداند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از تجربه ها و تلخی های گذشته باید درس بگیریم، ادامه داد: وقتی دولت اسلامی تشکیل گردد می توانیم به عنوان تمدن اسلامی انحرافات جهانی را نیز اصلاح کنیم بنابراین اگر بتوانیم از انقلاب اسلامی الگوی خوبی تعریف کنیم قادر خواهیم بود که دنیا را به تسخیر خود درآوریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه گفت: در میان نسل جدید چه در دانشگاه و چه در حوزه استعدادهای درخشانی مشاهده می کنیم، لذا باید برای آن ها شرایط و فرصت های بهتری فراهم کنید تا بتوانند آنچه را که می دانند ارائه دهند و مایه امید گردند، زیرا جوان ها صاحبان اصلی کشور به حساب می آیند.

وی در پایان گفت: از دانشگاه درخواست می کنم که به جوان هایی که انگیزه های معنوی و دینی دارند، فرصت بیشتری دهند تا بتوانند تفکرات خود را ارائه دهند و آنچه را که به عنوان آزاد اندیشی مطرح است به صورت عملی و بنیانی تحقق پیدا کند.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha