پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهدی احمدی/ حرم

حوزه/ معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بابیان این‌که تاریخ نهادها و سازمان‌ها با طلوع حرفه روابط عمومی گره‌خورده است، گفت: روابط عمومی اگر در جبهه حق باشد مسلماً به توسعه و نفوذ مبانی شریعت کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، شب گذشته در آیین غبارروبی مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) که با حضور مدیران روابط عمومی‌های نهادهای فرهنگی و سازمان‌های استان قم در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد، گفت: روابط عمومی‌ها وظیفه تبیین اهداف و رسالت‌های سازمان‌ها به مردم را دارند و عهده‌دار حفاظت از کیان سازمان‌هایشان هستند.

وی بابیان این‌که هر سازمان، نهاد، کشور و مجموعه‌ای که حرفی برای گفتن دارد، متوسل به روابط عمومی می‌شود، گفت: هر مجموعه‌ای تلاش می‌کند افکار و منویات خود را در افکار عمومی جا بیندازد که این وظیفه بر دوش روابط عمومی‌هاست.

معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: روابط عمومی هنر و فنی است که یادگیری و به‌کارگیری آن برای جبهه حق ضرورتی غیرقابل‌اجتناب دارد.

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ متوجه می‌شویم که پیامبر اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز از این ابزار برای نشر معارف دینی استفاده می‌کردند؛ ابزاری که دشمنان اسلام نیز از آن به کار می‌گرفتند.

وی با اشاره به این‌که پیش از انقلاب اسلامی روابط عمومی در خارج از کشور تدریس می‌شد یا توسط اساتید آمریکایی به‌صورت بسیار محدود در ایران ارائه می‌شد، گفت: روابط عمومی فن و هنری بود که آن‌ها دلشان نمی‌خواست هر آدم و سازمانی به دست بگیرد و در اختیار داشته باشد. 

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: احکام الهی و تعالیم دینی برای این‌که در جامعه نشر یابد، ابتدا می‌بایست زمینه‌های پذیرش آن در مردم فراهم و بعد از ایجاد زمینه برای افکار عمومی، امور نهادینه شود که روابط عمومی در این زمینه نقش‌آفرین است.

وی در پایان بابیان این‌که تاریخ نهادها و سازمان‌ها با طلوع حرفه روابط عمومی گره‌خورده است، گفت: روابط عمومی اگر در جبهه حق باشد مسلماً به توسعه و نفوذ مبانی شریعت کمک خواهد کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha