پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: والدینی که در خانواده نسبت به حجاب فرزندان و همسر خود حساس باشند و امر به معروف ونهی از منکر کنند نقش بسیارمهمی بر عهده داشته ومی توانند در نهادینه شدن این اصل بسیار تاثیر گذار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز  در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه فاطمیه خواهران قزوین گفت:مادران اگر خود حجاب را رعایت کنند و هم به دختران خود امر به معروف و نهی از منکر کنند این هم نقش فراوانی در نهادینه شدن این ادب بزرگ اجتماعی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: شرکت کردن در محافل مذهبی به خصوص در ماه مبارک رمضان برای بانوان و دختران جوان نقش مهمی در رعایت حجاب و عفاف دارد ،چرا که انسان در هر جمعی قرار بگیرد خود آگاه یا ناخودآگاه مورد تاکید آن جمع قرار می گیرد وبرنامه های شب قدر موقعیت بسیار خوبی برای ترویج حجاب وعفاف در جامعه می باشد.

وی ادامه داد: منابر،مجالس وعظ ،موقیعت مناسبی برای تبیین مسئله حجاب به وجود آورده است و رسانه های ملی اعم از صدا وسیما و اصحاب رسانه می توانند در این زمینه نقش آفرینی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد: تولید فیلم ها و سریال های تلویزیونی و بحث کیفیت حضور مجریان و کارشناسان در برنامه ها و معرفی الگوهای مناسب حجاب و عفاف و کسانی که در این زمینه در کارهای اجتماعی موفق هستند و اینکه حجاب مانع کار آنها نیست نقش مهمی در نهادینه شدن این فریضه الهی دارد.

وی گفت: والدینی که در خانواده نسبت به حجاب فرزندان و همسر خود حساس باشند و امر به معروف و نهی از منکر کنند نقش بسیار مهمی بر عهده داشته و می توانند در نهادینه شدن این اصل بسیار تاثیر  گزار باشند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha