سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام مشرفی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه این ماه زمینه ساز نزدیکی بنده به خالقش می شود، گفت: در ماه مبارک رمضان زمینه ای برای راز و نیاز و مناجات شبانه و سحرگاهان و نیز تلاوت قرآن مجید ایجاد می شود و باعث نزدیکی انسان به خداوند است .

حجت الاسلام محسن مشرفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ،ماه نزول قرآن کریم است، گفت: این ماه، ماه مهمانی خدا و فرصت ناب خودسازی و نزدیک تر شدن به خدای عالم است.

وی با اشاره به آیه شریفه «کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقون»، افزود: خداوند در این آیه فرموده که روزه داری در امت های قبل هم بوده است و ثمره این روزه داری تقوا است که انسان با آن به دست می آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه این ماه فرصتی برای دگرگونی سبک زندگی و دگرگونی ماهیت درونی انسان می شود، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با تلاوت آیات نورانی و حیات بخش قرآن کریم یک تجدید نظری در سبک رفتار، گفتار و منش و اخلاق خودمان داشته باشیم و سعی کنیم که به آن انسان تعریف شده ای که در قرآن افق اسوه و الگوی بشریت حضرت محمد (ص) است، نزدیک تر شویم و در شیوه عبادت و بندگی و کسب معارف برتر قرآنی از ایشان الگو بگیریم.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه این ماه زمینه ساز نزدیکی بنده به خالقش می شود، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان زمینه ای برای راز و نیاز و مناجات شبانه و سحرگاهان و نیز  تلاوت قرآن مجید ایجاد می شود و باعث نزدیکی انسان به خداوند می شود.

وی با اشاره به آیه شریفه 185 سوره بقره "شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُديً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدي‏ وَ الْفُرْقانِ ..."، افزود: در این آیه هم خداوند به ماه نزول قرآن و برکات شب قدر اشاره می کند، ماهی که ماه نزول قرآن است و فضیلت های فراوانی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ماه رمضان را عید واقعی مسلمانان دانست و عنوان کرد: عید واقعی ما مسلمانان در ماه رمضان است و آن روزهایی که گناه نمی کنیم و با صدقه دادن، توبه از گناهان، احترام به بزرگترها و صله رحم کردن و کارهای ارزشمند دیگر و از همه مهم تر گناه نکردن در این ماه به بندگی حقیقی الهی نزدیک می شویم.

حجت الاسلام مشرفی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاقات برای انسان بیافتد و آنها را انجام دهد، چون در این ماه شیطان در غل و زنجیر است انسان آمرزیده می شود و نتیجه خوبی هم می گیرد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha