جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رفیعی

حوزه/ مسئولان در سمت و جایگاه مسئولیتی خود احساس استقلال نکنند و بر اساس آموزه توحید به امور مردم رسیدگی جدی‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کریمه اهل بیت(س) به بررسی آثار توحید در زندگی فردی و اجتماعی بشر پرداخت و اظهار داشت: توحید انسان‌ساز است و برای انسان مسئولیت‌های اجتماعی تمدن سازی تعیین می‌کند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی بابیان این‌که حس مسئولیت و حقیقت مسئولیت‌پذیری اجتماعی از اولین آثار توحید در زندگی مؤمن است، عنوان داشت: کنترل اعضا در حوزه فردی و مدیریت اندیشه و مواجهات اجتماعی از آثار توحید در زندگی مؤمن است.

وی افزود: خداوند متعال در توصیف این وجه از آثار توصیف در آیه ۳۶ سوره اسراء فرموده است: «وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا؛ و از چیزی که به آن علم نداری [بلکه برگرفته از شنیده‌ها، ساده‌نگری‌ها، خیالات و اوهام است] پیروی مکن؛ زیرا گوش و چشم و دل [که ابزار علم و شناخت واقعی‌اند] موردِ بازخواست‌اند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی عدم استقلال مطلق را یکی دیگر از آثار توحید در زندگی بشر دانست و گفت: عدم تکبر و تنظیم افعال انسانی در حدود و خوی آدمی از آثار فقیر شمرده شدن مؤمن در اندیشه اوست.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که اگر مؤمن احساس استقلال مطلق نداشته باشد و خود را فقیر بپذیرد، مسلماً به امور دیگران نیز رسیدگی خواهد کرد، گفت: مسئولان در سمت و جایگاه مسئولیتی خود احساس استقلال نکنند و بر اساس این آموزه توحید به امور مردم رسیدگی جدی‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی شجاعت را از دیگر آثار توحید برشمرد و ابراز داشت: امام راحل مصداق یک مؤمن حقیقی شجاع در عصر حاضر است تا جایی که در شرایط سخت سیاسی اوایل انقلاب فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»؛ این در حالی است که باگذشت زمان به معنای واقعی اقتدار آمریکا و اسرائیل در برابر چشم جهانیان درهم‌شکسته است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی،‌توکل را از دیگر آثار توحید در زندگی مؤمن دانست و ادامه داد: هدفمندی و فرمانپذیری از دیگر آثار توحید در زندگی مؤمن است که آثار شگفت‌انگیزی در سلامت ساختارهای اجتماعی و توسعه یک تمدن دارند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha