سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام کمیلی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های قرآن در راستای مهجوریت زدایی قرآن است، گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها می تواند تلنگری به مسئولین و مردم باشد که از خواب غفلت بیدار شوند و از قرآن و اهل بیت غافل نشوند.

حجت الاسلام کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به آيه "وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا" که خداوند در جواب سخن پیامبر که فرموردند "پروردگارا؛ اين قوم من از قرآن دوری جستند"، اظهار كرد: شكايت پيامبر(ص) امروز نيز طنين‌انداز است و ادامه دارد.

وی افزود: لذا برای اينكه شكايت نبی مكرم اسلام(ص) شامل حال ما نشود، بايد از قرآن توشه برگيريم و به هر اندازه كه مقدور باشد قرآن را بخوانيم، بفهميم و در متن زندگی خويش وارد كنيم.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مبلغان در ماه مبارک رمضان تفسیر قرآن را محور تمامی برنامه‌های خود قرار دهند، گفت: ماه مبار رمضان فرصت مناسبی برای بیان احکام، تبیین سبک زندگی اسلامی، تفسیر قرآن، و ... می باشد.

وی به مفهوم مهجوریت در قرآن اشاره کرد و افزود: كسانی كه توان قرائت و تلاوت قرآن را ندارند ولی از تعليم آن سر باز می‌زنند و آنانی كه توان قرائت قرآن دارند، لكن آن را نمی‌خوانند هر دو گروه در مهجور ماندن قرآن سهيم‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه باید به مفاهیم و اسرار نهفته در قرآن توجه شود، تصریح کرد: آن‌هايی كه قرآن را می‌خوانند ولی به مفهوم آيات و اسرار و نكات نهفته در آن بی‌اعتنا هستند و افرادی كه قرآن را می‌خوانند و می‌فهمند اما به‌ آن عمل نمی‌كنند و در زندگی خويش به كار نمی‌بندند، به نوعی در مهجوريت قرآن دخيل هستند.

حجت الاسلام کمیلی در ادامه برپایی نمایشگاه قرآن را فرصت خوبی برای مهجوریت زدایی از قرآن دانست و خاطرنشان کرد: در راستای مهجوریت زدایی از قرآن کریم لازم است کارهای خوبی از جمله برگزاری نمایشگاه قرآن انجام دهیم که در آن با ایجاد فرصت هایی می توانیم مردم را تشویق به درک مفاهیم قرآن و مطالعه زوایای پنهان مفاهیم قرآنی کنیم.

وی ادامه داد: همه ما مدنظر داریم که برگزاری نمایشگاه قرآن صرفا باعث نمی شود که قرآن از مهجوریت خارج شود .

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه مفاهیم قرآن در زندگی های مردم باید نهادینه شود، تاکید کرد: قرآن باید در زندگی های ما عملیاتی شود و سندی برای پیشبرد اهداف زندگی شود .

حجت السلام کمیلی با اشاره به راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی تصریح کرد: مهم ترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی در تفکر در معانی و مفاهیم قرآن کریم نهفته است و می توان با بهره گیری از فرهنگ اهل بیت و مفاهیم قرآنی آسیب های اجتماعی را کنترل کنیم.

وی ادامه داد:در راستای مهجوریت زدایی در راستای قرآن برگزاری نمایشگاه های قرآن است که مردم بیایند و با فرهنگ قرآن آشنا شوند و کتاب های متفاوت در راستای قرآن کریم عرضه شود .

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها می تواند تلنگری به مسئولین و مردم باشد که از خواب غفلت بیدار شوند و از قرآن و اهل بیت غافل نشوند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha