سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پسندیده

حوزه/ مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار برای جشنواره بیستم تیرماه ۹۸ است، گفت: ۵ روز بعد اعلام گروه های برگزیده خواهد بود که این گروه های از تاریخ ۲۵ تیر تا زمان اختتامیه که هفته دفاع مقدس می باشد، باید حداقل سه مرتبه نمایش خودشان را در مساجد استان اجرا کنند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مجتبی پسنیدیده، مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی، امروز در جلسه برنامه ریزی جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد در بیرجند اظهار داشت: جریان بچه های مسجد در کشور یک جریان مدون و ریشه دار است.

وی با بیان اینکه حتی تئاترهای اول انقلاب به جریان سازی انقلاب اسلامی در شهرهای دورتر از پایتخت کمک کرد، افزود: اینکه این جشنواره را به عنوان یک حرکت جریان ساز در استان داشته باشیم از مدتها قبل احساس می شد و اکنون برنامه ریزی برای آن انجام می شود.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی عنوان کرد: کارهای این جشنواره به صورت ساده و تک جنسیتی اجرا می شود و متون نمایشی که قابلیت اجرا داشته باشند در اختیار دوستان قرار می گیرد و کسانی که تمایل داشته باشند، قبل از اجرا می توانند از بانک نمایشنامه موجود که در حوزه هنری وجود دارد استفاده کنند.

پسندیده درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره مطرح کرد: هدف کلی جشنواره با محوریت موضوعاتی همچون دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، ایثار و شهادت، سبک زندگی اسلامی، تکریم خانواده، آسیب های اجتماعی، نماز و نیایش، امر به معروف و نهی ازمنکر، قصص قرآنی و تعزیه است.

وی با اعلام اینکه مهلت ارسال آثار برای جشنواره را20 تیرماه 98 قرار دادیم، گفت: 5 روز بعد اعلام گروه های برگزیده خواهد بود که این گروه های از تاریخ 25 تیر تا زمان اختتامیه که هفته دفاع مقدس می باشد، باید حداقل سه مرتبه نمایش خودشان را در مساجد استان اجرا کنند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی متذکر شد: نگاه ما استانی است و نیاز است دستگاه های مختلف برای پویایی برگزاری این شیوه تئاتر همکاری کنند.

پسنیدیده خاطرنشان کرد: هدف این است که در سال اول برگزاری جشنواره جریان سازی و کشف استعدادها و نیروهای توانمندی که علاقه دارند اما راهش را نمی دانند صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha