پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مدیران مدارس نقایص موجود در جهت محوریت قرار گرفتن کتب حدیثی در حوزه و مهیا شدن زمینه آشنایی طلاب با متون احادیث، را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه اظهار داشت: محور اساسی برای طلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست علوم عقلی و نقلی می‌باشد و باید کتب حدیثی خصوصا نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی در حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس نقایص موجود در جهت محوریت قرار گرفتن کتب حدیثی در حوزه و مهیا شدن زمینه آشنایی طلاب با متون احادیث، را برطرف کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: باید محور سخنرانی‌ها در منابر قرآن و کلام ائمه معصومین (ع) که نور است، باشد و هر اندازه با آن‌ها مانوس باشیم موجب سعادت ما در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید به عنوان طلبه آن‌چه را به مردم توصیه می‌کنیم خود بدان عامل باشیم و همان‌گونه که در روایات هم بیان شده است از افرادی که سخنرانی می‌کنند اما اهل عمل نیستند و توبه از گناهان خود را بخاطر آرزوهای دنیا عقب می‌اندازند، نباشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی مشغولیت به دنیا را عامل اصلی فراموشی آخرت عنوان کرد و گفت: نمی‌شود مثل افراد زاهد سخن گفته و دیگران را به دوری از دنیا دعوت کنیم اما در عمل و زندگی خود غرق در دنیا شده و آخرت را فراموش کنیم که گناه و دل بستن به دنیا دو عامل اصلی فراموشی آخرت است.

وی بیان داشت: باید شکر نعمت‌های خدای متعال را با صرف نعمات الهی در مسیر رضایت خدا به جا بیاوریم و به آن‌چه که خدای متعال به ما عطا کرده قانع باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان با توصیه به استفاده از فرصت‌ شب‌های ماه رمضان تاکید کرد: در ماه رمضان از ذکر و یاد خدا نباید غفلت کرد و با عبادت کردن و دعا در حق مؤمنین که در این ماه مورد قبول خدای متعال قرار می‌گیرد حق این ماه را بجا بیاوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha