چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نبی زاده

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت ۷۶ مؤسسه قرآنی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: لازم است حوزه‌های فعالیت قرآن در استان گسترش یابد و وجود نشست‌ها و افراد قرآنی شاخص در استان سبب شده جریانات قرآنی در استان رونق خوبی داشته باشد.

ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآنی در بیرجند گفت: نمایشگاه قرآن کریم جز 75 برنامه قرآن و عترت اداره ارشاد استان است که برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد 60 غرفه در دوازدهمین نمایشگاه قرآن استان برپا شده است که محصولات و آثار در نمایشگاه با 40 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دسترسی آسان به محصولات قرآنی و آشنا شدن با معارف و مفاهیم قرآنی را رویکرد برگزاری این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی امسال بر مبنای تصویب سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان خواهد بود.

نبی زاده با اشاره به سند توسعه فعالیت های قرآنی در استان خاطرنشان کرد: سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در کارگروه‌های مختلف استان مورد بحث قرار گرفته و تصویب شده و آماده ارائه به شورای فرهنگ عمومی استان است؛بنابراین امیدواریم در نخستین جلسه این شورا به تصویب برسد.

وی ادامه داد: چشم انداز این سند تا 1404 است و این سند مبنای فعالیت‌های قرآنی استان در سال جاری و سال‌های آینده خواهد بود و این سند می‌تواند بستری مناسب برای حمایت و ارتقای فعالیت‌های قرآنی و موسسات در استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت 76 مؤسسه قرآنی در خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: حوزه‌های فعالیت قرآن در استان گسترش یابد و وجود نشست‌ها و افراد قرآنی شاخص در استان سبب شده جریانات قرآنی در استان رونق خوبی داشته باشد.

نبی زاده ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای فرهنگ سازی قرآنی در جامعه دانست و تاکید کرد: ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و توجه به قرآن در این ماه افزایش می‌یابد و مردم می‌توانند از آخرین آثار و تولیدات قرآنی و رویدادهای فرهنگی و هنری در این ماه آشنا شوند.

وی افزود: تجلیل از فعالان قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن کریم با شرکت 65 هزار نفر در 9 حوزه انتخابی استان از جمله برنامه‌های شاخص قرآنی در سال گذشته بوده و امسال نیز این برنامه‌ها در استان گسترش می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: توجه به مؤسسات قرآنی و تشکلات قرآنی در استان مدنظر قرار دارد و بیش از پیش در فضای مجازی برای پاسخگویی به برخی از شبهات قرآنی فعال شویم.

نبی زاده با اشاره به توجه به حوزه کتاب و نشر دیجیتال و مکتوب در مباحث قرآن گفت: امیدواریم کتاب ها و نشر دیجیتالی های که در نمایشگاه است بتواند زمینه ساز جدب جوانان برای توجه به مفاهیم قرآنی باشد .

وی ادامه داد: ما با ایجاد جنبه های هنری در نمایشگاه ، یک نشاط فرهنگی در جامعه و روی آوردن به جنبه های پنهان معارف قرآنی هستیم.
انتهای پیام /ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha