سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ناصری فرماندار بیرجند

حوزه/فرماندار بیرجند برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را در جامعه لازم و ضروری دانست و گفت: قطعا برگزاری نمایشگاه های قرآن کریم ضمن پرداختن به مفاهیم قرآن و تحقیقات فرهنگی می تواند سبک زندگی قرآنی را به مردم ارائه دهد.

علی ناصری فرماندار بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، گفت: قرآن کتاب هدایت انسان ها و راهنمای بشر است که طبیعتا در زمینه توسعه فرهنگی و انسانی جوامع مخصوصا مسلمانان بالاترین نقش را می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمینه های آشنایی با قرآن و مفاهیم آن باید برای قشر جوان فراهم شود افزود: این اتفاق زمانی می تواند بیافتد که همه حوزه ها و دست اندرکاران و ادارات و بخش خصوصی و همه کسانیکه در حوزه نشر معارف قرآنی فعالیت می کنند، بتوانند تولیدات فرهنگی خودشان را برای مردم و جامعه هدف تبیین کنند .

فرماندار بیرجند برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را در جامعه لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: قطعا برگزاری نمایشگاه های قرآن کریم ضمن پرداختن به مفاهیم قرآن و تحقیقات فرهنگی می تواند سبک زندگی قرآنی را به مردم ارائه دهد.

ناصری با بیان اینکه قرآن را باید در زندگی جامعه تبیین کنیم، تصریح کرد: با توجه به نیازها و مشکلات اجتماعی که در سطح جامعه مشاهده می شود، می توان با آوردن قرآن در زندگی مردم  نقش موثری در ایجاد روحیه نشاط و تدبر در زندگی در جامعه نمود داد.

وی ادامه داد: اگر مردم در فرصت ماه مبارک رمضان زمینه نزدیک شدن به قرآن و آشنا شدن با مفاهیم والای آن را در خود تقویت بکنند، امید است نتیجه آن را در رفتار خودشان و جمعی در جامعه ببینیم و به توسعه روحیه و روانی و اجتماعی مد نظر برسیم.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه در جامعه امروزی با تفکر و اندیشه های متفاوتی سرو کار داریم، عنوان کرد: ما امروزه با محتویات زیادی روبه رو هستیم که در بخش های مختلف تولیدی و فرهنگی به مردم ارائه می شود.

ناصری با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف فرهنگی در جامعه باید یک ابزار داشته باشیم تاکید کرد: امروزه با پیشرفت علم و فراگیر شدن نشر دیجیتال می توان با گسترش این علم در زمینه های فرهنگی و نشر قرآن و مفاهیم آن گامی بزرگ برای توسعه اسلام برداریم.

وی ادامه داد: متناسب با نیاز بخش‌هایی از جامعه و قشر جوان باید با توجه نیاز روحی که آنان دارند، در محتوای درسی و محتواهای اوقات فراغت و برنامه های فوق برنامه که در سیستم آموزش رسمی خود این نسل دنبال می‌کنند؛ مفاهیم قرآنی را در آنان جای داد.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: برنامه فرهنگی قرار نیست که با شعارهای مستقیم قرآنی همراه شود ولی می‌تواند از مفاهیم قرآن و از دانسته هایی که لازم است یک جوان بداند و زمانی تحقیق کند را تهیه کرد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha