سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عالمان وهابی و اقدمات عربستان را مصداق کامل انحراف از دین دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در یازدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، با تفسیر آیه 79 سوره مبارکه بقره «فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ»، گفت: خداوند در آین آیه شریفه سه مرتبه واژه «ویل» را به کار برده است که به معنی عذاب دردناک است.

وی افزود: خداوند در این آیه در خصوص افرادی سخن می گوید که آیات الهی را تحریف می کند و خداوند نیز آنان را در آینده به عذاب دردناک تهدید می کند
آیت الله فقیهی بیان کرد: در میان قوم بنی اسراییل دو دسته علما وجود داشتند؛ نخست کسانی که تورات را تحریف کردند ولی دسته دیگر کسانی بودند که به طور کلی آن را بر اساس امیال نفسانی خود عوض کردند.

وی گفت: یکی از اعمالی که خداوند به سختی مرتکبان آن را مورد عذاب قرار می دهد، تغییر و تبدیل احکام الهی است؛ این مساله در آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته است؛ کسانی که آیات الهی را تحریف کرده و یا تغییر می دهند، روز قیامت مورد شدیدترین عذاب ها واقع خواهند شد.

عضو جامعه مدرسین اظهارکرد: یکی از بزرگترین اشتباهات آن است که انسان بخاطر انگیزه های مادی آخرت خویش را نابود کند؛ این درحالی است که علمای قوم بنی اسرائیل برای به دست آوردن اندکی ثروت و مقام آخرت خویش را فروختند و حیات جاودانه خود را با متاعی اندک معاوضه کردند.

آیت الله فقیهی تصریح کرد: علما و روحانیون نباید در مسیر طلبگی جنبه های مادی را در نظر بگیرند، مطرح کرد: علمای دین نباید خواسته های غیر شرعی مردم را برای به دست آوردن جایگاه و ثروت توجیه کنند؛ اینکه برخی از روحانیون برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی مبانی حجاب اسلامی را زیر سؤال می برند، کار درستی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: علما و روحانیون باید حقایق دینی را برای مردم بیان کنند و به همین خاطر امروز نباید به خاطر خواسته های نامشروع مردم بر حقایق اسلام سرپوش بگذاریم.

وی افزود: ما باید حقایق دینی را مطرح کرده و به وظایف خود عمل کنیم، حال مردم در عمل کردن یا نکردن به آنها اختیار دارند؛ در عصر امروز می توان به جرات گفت که وهابیت و جهت گیری های پادشاه جاهل عربستان سعودی مصداق بارز انحراف از دین است زیرا عربستان با رشوه دادن به علمای دین می خواهد آنها را از مسیر اسلام ناب جدا کند.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه اسلام ناب محمدی(ص) یادآورشد: اسلام التقاطی و دارای بدعت ارزشی ندارد، بلکه همه ما موظف هستیم به دنبال اسلام ناب محمدی باشیم.

این استاد حوزه گفت: از همین جهت علمای شیعه باید بسیار مراقب باشند تا در تبلیغ، تدریس و رفتارهای خود دچار انحراف نشوند؛ دین فروشی بدترین درآمد عالم دنیا است؛ علما نباید با دین فروشی برای خود کسب و کار ایجاد کنند.

عضو جامعه مدرسین یادآورشد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد نشر کتبی هستیم که انحرافات بسیاری در آن ها وجود دارد؛ از این جهت باید متولیان فرهنگی مراقب این گونه حربه های دشمنان باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha