پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صدها نفر در مریلند آتش افروزی در مسجد نیوهیون را محکوم کردند

حوزه/ در تظاهرات خیابانی مردم در ایالت مریلند، صدها تن از مردم، آتش افروزی در مسجد دیانت در شهر نیوهیون کنتیکت را محکوم کرده و این حادثه را به هیچ عنوان پذیرفتنی ندانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، صدها تن از مردم در ایالت مریلند آمریکا علیه به آتش کشیدن عمدی مسجد دیانت در شهر نیوهیون در ایالت کنتیکت دست به تظاهرات خیابانی زدند. این راهپیمایی گسترده توسط مرکز دیانت آمریکا برگزار شد.

تظاهرکنندگان صحبت های اسلام ستیزانه و خارجی هراسی را به ویژه علیه مسلمانان درداخل و خارج از این کشور محکوم کردند. فاتح کنسا مدیر مرکز دیانت آمریکا و زینب چادری نماینده شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)  به همراه یوسف استس یکی از وعاظ برجسته آمریکایی در میان تظاهرکنندگان حضور داشتند.

نمایندگانی از سازمان ها و موسسات غیردولتی و عام المنفعه از اجتماعات، مسلمان، مسیحی و یهودی نیز در جمع تظاهرکنندگان بودند. سخنرانان در این رویداد حملات علیه مراکز و مساجد مسلمانان را تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی ندانسته و به شدت محکوم کردند.

گفته می شود هفته گذشته و در هفتمین روز ماه مبارک رمضان، مسجد نیوهیون در ایالت کنتیکت با حمله ضداسلامی مواجه شد.

پس از این حمله وابسته خدمات مذهبی در کنسولگری ترکیه در نیویورک خواستار آغاز یک تحقیقات پلیسی در رابطه با آتش افروزی در مسجد دیانت و دستگیری عاملان این حادثه شد.

به علاوه مقامات محلی نیز جایزه 2 هزار و 500 دلاری برای کسب اطلاعاتی که منجر به دستگیری مهاجمین شود تعیین کرده و شورای کایر نیز جایزه 10 هزار دلاری گذاشته است.

در پی حمله مقامات دینی و مدیریت مسجد اعلام کرده اند که در کمترین زمان ممکن به تعمیر و بازسازی مسجد اقدام خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha