سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 492650
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
 برگزاري چهارمين نشست زندگی به رنگ خدا در مدرسه علميه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد

حوزه/خانم سمانه جعفری از برگزاري چهارمين نشست زندگی به رنگ خدا با موضوع « شناخت راه های انتخاب همسر مناسب» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم سمانه جعفری، در چهارمين نشست زندگی به رنگ خدا که در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد استان هرمزگان برگزار شد، بیان کرد: سه راه برای شناخت انتخاب همسر آینده وجود دارد که اولین راه آن مراجعه به مشاور با تجربه و متخصص است.

وی به اهميت انتخاب مشاور ديني پرداخت و افزود: برخي از مشاوران با رويكرد غيرديني و غربي راهكارهايي مخالف با آموزه هاي ديني و قوانین و آیین اسلامی ارائه می دهند و فرد را با مشكلات جديد و حادتري در انتخاب يك همسر مناسب و زندگي مشترك روبرو مي كنند.

كارشناس فرهنگي تبليغي مدرسه علميه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد با بيان اينكه انتخاب همسر مناسب، تاثير زيادي در دوام زندگي انسان دارد، افزود: با توجه به نياز مراجعه كننده به يك مشاور مناسب جهت دستيابي به يك مسير صحیح در انتخاب همسر، لازم است فرد نسبت به انتخاب مشاور ايده آل، با حساسيت بيشتر و تحقیق و پرس و جو اقدام كند، چه بسا مشاوره ي اشتباه، موجب از هم پاشیدگی زندگی فرد شود .

خانم جعفری خاطر نشان شد: راه دوم انتخاب همسر مناسب، تحقیق و پرس و جو از آشنایان، اقوام، دوستان و حتی محل تحصیل و محل کار فرد مقابل است.

استاد حوزه به اهميت نوع پاسخ به فرد تحقيق كننده اشاره كرد و گفت: در بيان ديدگاه خود نسبت به فرد مراجعه كننده از لفظ "نمی دانم" استفاده نکنید، زیرا به كار بردن لفظ "نه" بسيار مخرب و همراه با بار منفي است و تاثير نامطلوبي در زندگي آينده زوج خواهد گذاشت.

خانم جعفری به راه سوم انتخاب همسر مناسب اشاره كرد و بيان داشت: گفت و گوی مستقیم با حضور و نظارت خانواده ها از ديگر راه هاي دستيابي به يك انتخاب مناسب است و دختر و پسر در گفت و گوهای مستقیم به نتایج قابل توجهی دست می یابند.

وی در پايان گفت: دوران نامزدی كه براي شناخت دو طرف از اخلاق و رفتار و عقايد و ... يكديگر قرار داده شده است نبايد از شش ماه بيشتر طول بکشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha