سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
برگزاري نشست علمی- پژوهشی با موضوع "بازآفرینی آثار گرانبهای علمی" در  مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب

حوزه/ نشست علمی- پژوهشی با موضوع «ازآفرینی آثار گرانبهای علمی» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم زهرا صالحی پور، در نشستی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بیان داشت: از نگاه امام صادق (ع) نهضت علمی می بایست بر دو پایه اصلی تعبد و تعقل قرار گیرد.

وی با اشاره به این که نادیده گرفتن معنویت و ابعاد روحی انسان به معنای شکست فعالیت‌های علمی است، گفت: نادیده گرفتن عقلانیت و تفکر، نتيجه ای جز شکست در فعالیت های علمی نخواهد داشت.

استاد حوزه تاکید کرد: طبق دیدگاه امام جعفر صادق (ع) علم باید پویا، اثرگذار، کاربردی و پاسخ گو باشد.

وی با بیان اینکه بازآفرینی، برگردان متون کهن به نثر امروزی است، افزود: برگردان متون کهن به نثر امروزی با دخل و تصرف در محتوا و مفهوم و تبدیل آن به اثری مستقل و جدید است که با اصل متن متفاوت است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب، تصریح کرد: یکی از روش های تولید آثار علمی، تولید با روش باز آفرینی است، چرا که بازآفرینی به معنی برگردان متون علمی پیشین به زبان علمی امروزی است.

وی در پایان به اهداف بازآفريني پرداخت و گفت: به روز سازی و کارآمد سازی متون علمی تخصصی دینی، جلوگیری از انقطاع فرهنگی نسل ها با میراث علمی حوزه های علمیه، توسعه مخاطبان متون تخصصی علمی، تقویت بنیه علمی طلاب از جهت انس دهی آنان با میراث پیشینیان از جمله اهداف بازآفرینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha