چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رهبر

حوزه/ حجت الاسلام رهبر گفت: استفاده دقیق از وقت و وقت‌شناسی از جمله موفقیت‌های امام خمینی (ره) بود که باید به عنوان یک رهبر مؤفق برای ما طلاب الگو باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ابوالقاسم رهبر، امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب، با تاکید بر استفاده صحیح طلاب از وقت خود، اظهار داشت: ماه رمضان فرصت مناسبی است است تا برای زندگی و عمر خود که سرمایه ما می‌باشد، برنامه‌ریزی کرده و در طول سال با راهنمایی‌های اساتید، آن برنامه را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: قرآن کریم در آیات مختلف ما را به استفاده درست از عمر خود و دوری از لغو و بیهوده دعوت کرده و در مورد عدم استفاده صحیح از سرمایه عمر هشدار می‌دهد.

استاد اخلاق مدرسه علمیه رسول اکرم تکاب بیان داشت: عمر سرمایه انسان در این دنیا است و انسان میهمان سرمایه خود می‌باشد، بنابراین باید به گونه‌ای از عمر خود استفاده کنیم که روز قیامت مصداق آیات خسر الدنیا و الاخرة نباشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در مورد مدیریت وقت خود در شبانه روز افزود: مولا علی (ع) در روایاتی بیان می‌کند که باید عمر خود را به سه قسمت تقسیم کرده و قسمتی از آن را برای اطاعت خدا و بندگی او اختصاص دهید، قسمتی را برای کسب و کار و تلاش برای معاش زندگی و قسمتی را هم برای لذت‌های حلال و خانواده اختصاص دهید و در روایتی امام کاظم (ع) مورد چهارمی را هم تحت عنوان بهره‌برداری از دوستان خوب به این برنامه عمر اضافه می‌کند.

امام جمعه اسبق تکاب اضافه کرد: عوامل مختلفی در به هدر رفتن وقت وجود دارند که سرگرمی‌های بی‌مورد، مشغولیت به امور بی‌فایده، هم‌نشینی با دوستان فاقد معرفت که انسان را به سمت لغو و گناه سوق می‌دهند، بی‌نظمی در کار و اشتغال به مهم از اهم ازجمله آن‌ها است.

وی گفت: استفاده دقیق از وقت و وقت‌شناسی از جمله مؤفقیت‌های امام خمینی (ره) بود که باید به عنوان یک رهبر مؤفق برای ما طلاب الگو باشند.

حجت الاسلام رهبر تقوا، صبر و توکل را توشه راه برای رسیدن به مؤفقیت عنوان کرد و اظهار داشت: در راه رسیدن به مؤفقیت باید صبر، تقوا، توکل به خدا و اخلاص را توشه راه خود قرار داد و آن‌هایی که به جایی رسیدند با مجهز شدن به این شاخصه‌ها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha