پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست تخصصی تربیت فرزند به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام صیامی گفت: از اساسی ترین مباحث تربیت فرزند تغيير دیدگاه والدين نسبت به فرزندان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام صیامی، مبلغ جهادی و اعزامی از قم، در اولین نشست تخصصی تربیت فرزند با حضور بسیجیان فعال در سالن کنفرانس سپاه ناحیه بندرعباس که به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس برگزار شد، بیان داشت:  فرزندان مطابق فطرتشان از بدو تولد با فطرت توحیدی متولد مي شوند.

استاد حوزه علمیه هرمزگان، ضمن اشاره به اهمیت دیدگاه والدین در مورد فرزندان، اظهار کرد: تصور والدین در مورد فرزندانشان در چهار محور اصلی مالکیت فرزند، مربی، مادر بودن، مشاور و راهنما بودن فرزندان قرار دارد که برخی از این دیدگاه های نادرست باید تغيير کند.

حجت الاسلام صیامی فرزندان را امانتی در دست والدین دانست و گفت: حفظ این امانت از وظایف مهم والدین است .مقوله ی امانتداری والدین نسبت به فرزندانشان در کلام به وفور یافت می شود اما متاسفانه رفتار عملی والدین، رفتاري مالکانه نسبت به آنان است.

استاد حوزه علمیه هرمزگان افزود: نقش مشاور و راهنما بودن یکی دیگر از نقش های مهم والدین در تربیت فرزندان است.

این كارشناس دينی به مراحل تربيتي كودكان اشاره كرد و گفت: مراحل تربیت فرزند سه مرحله مهم است که اولین و مهمترین مرحله آن هفت سال اول زندگی او است که در این مرحله فرزند باید مورد تکریم و حفظ شخصیت قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه هرمزگان همچنين خاطر نشان شد: حفظ کرامت انسانی در سنین کودکی باعث حفظ اعتماد به نفس در سنین بزرگسالی می شود.

وی گام دوم در تربیت فرزند را آماده سازی محیط خانه و خانواده برای تربیت عنوان کرد و افزود: رفتار عملی والدین در منظر فرزندان بسيار اهميت دارد و عامل اساسی شکل گیری حیا در فرزندان، نوع رفتار های عملی والدین در خانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha