جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 492695
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
عکس

استاد حوزه در مرکز تخصصی مقطع سه فاطمة الزهرا(س)اردکان با تشریح تفسیر سوره قدر گفت: خداوند در شب قدر، قرآن صامت و ناطق را نازل کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام سیدحسن امامی، در جمع اساتید و کادر و طلاب  مرکز تخصصی مقطع سه فاطمة الزهرا(س)اردکان با قرائت آیه " انا انزلناه فی لیله‌القدر" گفت: مصادیق مرجع ضمیر "ه" در کلمه "انزلناه" در روایات نور، روح حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف )،ذکر و قرآن گفته شده است که بنابر ظاهر همان ذکر و قرآن صامت است.

وی ادامه داد: در احادیث یکی از معانی ذکر و قرآن در آیه مذکور، قرآن ناطق یعنی یازده امام از فرزندان حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، از امام حسن (علیه‌السلام )تا حضرت ولیعصر (عجل‌الله )وارد شده که یکی پس از دیگری و به اذن خدا فرستاده می‌شوند.

استاد حوزه، در تکمیل مفهوم این آیه بنابر این تفسیر ادامه داد: اینکه در روایات معنای "لیله" را حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) و «القدر»را الله ذکر می کنند بیانگر تفسیر مذکور است.

حجت‌الاسلام امامی، حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله) را الگوی پیروان خود در همه امور خواند و افزود: روایات علت اعطای مقام نبوت و خیر کثیر و سایر نعمت‌های ارزانی شده به آن جناب را حالت "لیله" در رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله)می داند.

 وی تصریح کرد: حالت لیله همان احساس خضوعی است که فرد را وادار می‌کند در عین حال که وظایف و تکالیف خود را انجام می‌دهد اعتراف به عجز در بندگی  و عدم شناخت حقیقی خداوند هم می‌کند.

استاد حوزه ادامه داد: درخواست ازدیاد حالت تحیّر برای انسان که در دعا سفارش شده به همین مطلب اشاره دارد و وقتی پیامبر با همه عظمتش چنین حالتی داشته باشد تکلیف ما روشن خواهد بود و دلیل تسبیح و تنزیه خداوند در آغاز و پایان هر دعا را همین موضوع دانست.

برپایه این گزارش، در پایان این برنامه با هدایایی از اساتید و کادر  مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه‌الزهرا (سلام‌الله علیها) اردکان با حضور امام جمعه شهر اردکان انجام شد و طلاب و اساتید و خانواده  هایش در ضیافت افطاری ساده که تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha