سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، به همراه مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان و رئیس سازمان بسیج طلاب قزوین با خانواده روحانی شهید، حجت‌الاسلام سید هاشم هاشمی، از شهدای عملیات رمضان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، در این دیدار معنوی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم به نقش ارزشمند همسران شهدا پرداخت و بیان کرد: کسانی که در جبهه ها حضور نداشتند اما با صبر و بردباری و همت والایشان بهترین فرزندان این مرز و بوم را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و نقش مادران و همسران شهدا در این مرحله بسیار نقش آفرین بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی همواره حامی انقلاب و نظام بودند و امروز همواره باید قدردان خانواده های شهدا و ایثارگران باشیم.

وی با اشاره به نقش ارزشمند روحانیت در دوران دفاع مقدس بیان کرد: روحانیت در آن دوران حماسه و ایثار، پا به پای رزمندگان دلاور در اکثر عملیات ها بودند و حماسه های ماندگار از خود رقم زدند.

وی ضمن انتقاد از عدم ضبط خاطرات مادران، همسران و پدران شهدا بیان کرد: امروز سازمان بسیج طلاب و روحانیون باید خاطرات این خانواده معظم شهدا که از فرزندان خود به یادگار دارند را ضبط و به صورت کتاب در اختیار مردم بخصوص نسل جوان قرار داده شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین نیز در این دیدار هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی بیان کرد: دوران دفاع مقدس و سلحشوری های رزمندگان ما در برابر دشمنان تا دندان مسلح به خوبی نشان داد که ما در مقابل تمامی تهدیدها، وحدت و همدلی و مقاومت داریم و امروز هم اگر در کنار هم باشیم دشمنان مایوس تر از گذشته خواهند بود.

بر پایه این گزارش، شهید حجت الاسلام سید هاشم هاشمی در دوم اردیبهشت سال 1322 در روستای ساغران سفلا از توابع شهرساتان قزوین به دنیا آمد و تا پایان سطح سوم در حوزه علمیه قزوین مشغول به تحصیل بود و این شهید روحانی صاحب سه پسر و پنج دختربود و در سال 25 تیر 1361 در منطقه شلمچه و در ایام ماه مبارک رمضان و در شب شهادت حضرت علی (ع) از ناحیه پهلو مجروح و به شهادت رسید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha