سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
میلاد امام حسن

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در ۲۶ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال جاری با توجه به رویکرد فرهنگی فعالیت‌های بقاع متبرکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع به قطب‌های فرهنگی، بقاع متبرکه استان خود را برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) آماده کرده‌اند.

وی از برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 26 بقعه متبرکه استان خبر داد و افزود: در قالب طرح ضیافت الهی این بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این استان به صورت ویژه میزبان زائران در جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در خصوص برنامه های جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در بقاع متبرکه در سطح استان بیان داشت: سخنرانی، مولودی‌خوانی، اجرای برنامه های شاد و متنوع و برپایی سفره‌های افطاری ساده از برنامه‌های ویژه جشن میلاد امام حسن مجتبی در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه  است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی طرح ضیافت الهی، تبیین کرد: برپایی خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی، تهیه جزوات احکام و برپایی نمایشگاه فرهنگی و قرآنی و ایستگاه «قرآن بخوان جایزه بگیر» از جمله برنامه‌های آستان مقدس امامزادگان در راستای اجرای این طرح است.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای اجرای امینانه نیات واقفان در بخش‌های مختلف از جمله اطعام روزه داران و ترویج معارف دینی عنوان کرد و گفت: از فرصت برگزاری ویژه‌برنامه ولادت امام حسن (ع) در جوار امامزادگان برای اجرای طرح مودت استفاده می‌کنیم تا به ترویج احسان و نیکوکاری بپردازیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از مهمترین ویژگی امام حسن مجتبی(ع) را سخاوت آن حضرت ذکر و خاطرنشان کرد: سفره کریمانه امام حسن(ع) همیشه پهن بود و همه مردم به ویژه مساکین و یتیمان از آن بهره می‌بردند و این سخاوت وجود باید برای همه الگو باشد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha