پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی دبیرستاد امربه معروف استان قم

حوزه/ آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه ظرفیت های زیادی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر دارد گفت: مدارس علمیه، سطوح عالی، مراکز تخصصی و فقهی، تریبون نماز جمعه و سایر عرصه های حوزوی به خوبی می تواند در این عرصه فعال تر شود و ما نیز آمادگی داریم تا این واجب الهی بیش از پیش در جامعه محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی دبیرستاد امربه معروف استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه و به منظور بررسی راهکارهای عملیاتی شدن تفاهم نامه حوزه علمیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم  برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه این ستاد و راهکارهای استفاده از ظرفیت عظیم حوزه در عملیاتی کردن این فریضه الهی پرداخت.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به مراتب کاری دشوار، حساس و در عین حال بسیار ضروری می باشد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: حوزه در بخش های گوناگون تفاهم نامه های متعددی منعقد کرده است و در همه این تفاهم نامه ها یک برنامه 5ساله دیده شده است و در عرصه امر به معروف و نهی از منکر نیز باید یک افق و برنامه 5ساله تعریف کرد و هر ساله مشخص شود که چه مقدار کار در این عرصه انجام شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه حوزه ظرفیت های زیادی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر دارد خاطر نشان ساخت: مدارس علمیه، سطوح عالی، مراکز تخصصی و فقهی، تریبون نماز جمعه و سایر عرصه های حوزوی به خوبی می تواند در این عرصه فعال تر شود و ما نیز آمادگی داریم تا این واجب الهی بیش از پیش در جامعه محقق شود.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: لازم است کارگروهی از طرف حوزه تشکیل شود تا با ارتباط خوب و موثر با ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد ترویجی تبلیغی و پژوهشی به این کار بپردازند.

خاطر نشان می شود در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در سخنانی گفت: برخی مسئولان به فکر چاره اندیشی در زمینه مقابله با بی حجابی و بدحجابی نیستند، نه کار می کنند و نه از کسانی که در این زمینه کاری انجام می دهند، حمایت می کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، هوشیاری در برابر توطئه دشمنان را ضروری دانست و اظهار داشت: ترویج بی بند و باری در ایران به صورت گسترده در دستور کار دشمنان قرار گرفته است که باید نسبت به این توطئه هوشیار بود.

همچنین سیدمحمد تقی حسینی جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز در حاشیه این دیدار گفت: تشکیل شورای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در اماکن گردشگری و تفریحی، تشکیل شورای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش، حمایت از گروه های مردمی حامی امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل گروه حافظین حریم حرم در اطراف حرم مطهر و گروه منادیان معروف در مسجد جمکران، چهارشنبه های زهرایی و تشکیل شورای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در اصناف از اهم فعالیت های این ستاد می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha