شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: عشایر همیشه در اموری مانند جنگ، خوش درخشیده اند و همیشه آن‌ها در شجاعت و صلابت مشهور بوده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای بسیج عشایری استان سمنان، با اشاره به ولادت حضرت امام حسن (ع) اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم با صفات امام حسین (ع) آشنا شویم و به ایشان اقتدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: عشایر همیشه در اموری مانند جنگ خوش درخشیده اند و همیشه آن‌ها در شجاعت و صلابت مشهور بوده اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مردم عشایر استان و به خصوص عشایر مهدی شهر افزود: شما عشایر باید در جهت خدمت به مردم تلاش کنید، چون خیر دنیا و آخرت در کمک رسانی به مردم آسیب دیده است.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: عشایر باید تلاش کنند همچون جبهه‌های دیگر در حوزه فرهنگی نیز حضور داشته باشند و در این حوزه باید تلاش بیشتری شود و آنچه بسیج را بالا برده اخلاص بوده و شما باید به اخلاص و دعا و نماز اول وقت توجه ویژه داشته باشید.

محرومیت زدایی و رونق تولیدات عشایری اهداف بسیج عشایری در سال ۹۸

علی سعیدی، رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان در این دیدار گفت: از جمله کار‌هایی که در سال ۹۷ انجام شده سرکشی به خانواده‌های شهدا و برگزاری اردو‌های جهادی به مناطق مختلف استان در جهت مبارزه با بیماری‌های دام و انسان بوده است.

وی با اشاره به اهداف سازمان بسیج عشایری در سال ۹۸ تصریح کرد: از جمله اهداف ما در سال ۹۸ محرومیت زدایی و رونق تولیدات عشایری است.

سعیدی با اشاره به سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور افزود: در جریان سیل اخیر در کشور عشایر استان بیش از ۵۵۰ میلیون تومان به مناطق سیل زده کمک کرده اند که از این میزان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای عشایر مهدیشهر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha