جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ، امام جمعه اهواز ، نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اهمیت نقش حوزه‌های علمیه در پیشرفت و تعالی استان، تأکید کرد: حضور شما در صحنه خدمت‌رسانی به سیل زدگان توفیق الهی بود و این مسیر همچنان ادامه پیدا کند، چراکه مردم عزیز سیل زده برخی روستاها در بدترین شرایط قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، در نشستی با طلاب، اساتید حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به سپری شدن قریب به نیمی از ماه مبارک رمضان گفت: نوجوانی در ایام ماه مبارک رمضان در سال‌های گذشته، از بنده سؤالی پرسید که بیش از نیمی از رمضان گذشته و احساس می‌کنم دستم خالی است، چه باید بکنم!؟

وی در ادامه گفت: این سؤال فی نفسه بسیار مهم است و برای ما طلاب مهم‌تر است؛ چراکه به تعبیر آقای مشکینی این طرف دیوار حوزه با آن‌طرف متفاوت است، و وقتی مردم عادی احساس می‌کنند دستشان خالی است، طلاب باید توجه بیشتری به خود داشته باشند و بدانند «این احساس لطف بزرگ خداوند است.»

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، تأکید کرد: بسیار مهم است که استفاده ما از این ماه، مصداق این روایت جعفر آل محمد(ص) باشد که در پاسخ شخصی که از نشانه مورد قبول قرار گرفتن نماز سؤال کرده بود، فرمود؛ قبل از عمل و بعد از آن خود را محک بزن، اگر بعد از عمل رفتارهای تو تغییر کرده است، نشانه مقبولیت عمل توست.

وی در ادامه گفت: اگر در ماه مبارک رمضان، رفتار ما تغییر کرده باشد، نمازمان اول وقت شده باشد، در اخلاق با خانواده و همسایه تغییر کرده باشیم، این مهم‌ترین دستاورد یک ماه روزه و بندگی خداوند است.

امام جمعه اهواز در تشریح اهمیت تقوا گفت: جایگاه هر واجبی مشخص است، امر به معروف و جهاد از بالاترین واجبات هستند و فراتر از آن‌ها، ولایت اهل‌بیت است که از افضل فرایض است، لکن هیچ فقیهی فتوا به لزوم و یا حتی استحباب توصیه به ولایت در نماز جمعه نداده است؛ درحالی‌که اکثر فقها توصیه به تقوا را واجب دانسته‌اند و اهل‌بیت (ع) از ما انتظار دارند که در مسیر تقوا باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به توفیق دریافت حکم نمایندگی ولی‌فقیه از مقام معظم رهبری اظهارداشت: برای خدمتگزاری به مردم و حوزه‌های علمیه آمده ام.

وی با تقدیر از زحمات آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: مسیری که ایشان در بیش از نیم‌قرن طی کرده و بنده پس از  حضور در استان از سال ۸۴ شاهد خدمات و زحمات آیت الله جزایری بوده‌ام، و اگر فردی را بخواهیم به خاطر الگو در قالب انقلابی معرفی کنیم، شخصیت آقای جزایری است که استاد همه ماست.

وی همچنین گفت: بر اساس آیه نفر، اولین رسالت پیامبر پس از حضور در مدینه منوره، علمیه تأسیس حوزه علمیه برای ایجاد مسیر رسیدن به قله معرفت است و این سید جلیل‌القدر پس از مراجعت به خوزستان از نجف اشرف به این مهم توجه داشت؛ امروز نیز خدای متعال را بر این توفیق شاکریم که آیت‌الله موسوی جزایری با حکم حضرت آقا همچنان عهده‌دار مسئولیت خطیر و سنگین حوزه‌های علمیه هستند و طبیعتاً باید همه ما تلاش کنیم تا این بار بسیار سنگین به مقصد برسد.

نماینده ولی‌فقیه خوزستان با اشاره به لزوم وحدت و همدلی در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور تأکید کرد: با فضایی که امروزه در عالم وجود دارد، در شهری مثل اهواز می‌خواهیم کار و تلاش کنیم، پس باید برای انجام کاری که مقدمه‌ساز ظهور است و قطعاً شما در صف اول آن هستید، در کنار یکدیگر قرار بگیریم و توجه کنیم آیا ما می‌توانیم مصداق این کلامِ[امام راحل] باشیم؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد در ادامه با اشاره به رمضان سخت و گرمای طاقت‌فرسا در مناطق سیل‌زده تأکید کرد: با توجه به نیاز به حضور در مرکز استان و انتظاری که عموم مردم استان دارند، و وقوع حادثه سیل در ابتدای سال جاری، اولویت اول ما مسئله سیل و پسا سیل است.

وی خطاب به طلاب، روحانیون و اساتید حوزه خوزستان گفت: حضور شما در صحنه خدمت‌رسانی به سیل زدگان توفیق الهی بود و این مسیر همچنان ادامه پیدا کند، چراکه مردم عزیز سیل زده برخی روستاها در بدترین شرایط قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در پایان با اشاره به اهمیت نقش حوزه‌های علمیه در پیشرفت و تعالی استان تأکید کرد: بنده توجه ویژه‌ای به حوزه‌های استان خواهم داشت و مدرسه به مدرسه به حوزه‌ها سرکشی خواهم کرد، چراکه تقویت حوزه استان، تقویت انقلاب است و باید در مسیر تأمین انتظارات رهبری حرکت کنیم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha