سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رهبر انقلاب

حوزه/ اینها می خواهند ایرانِ جوانِ مؤمنِ انقلابیِ فعّالِ پیشرفته را به عقب برگردانند، به پنجاه سال قبل؛ خب نمی شود دیگر؛ معلوم است که نمی شود! یعنی می خواهند همان وضعیّتی را که اینها در پنجاه سال قبل با این ملّت داشتند، برای این کشور به خیال خودشان پیش بیاورند؛ خب این عقب‌ماندگی ذهنی نیست؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

 

* جوان مؤمن انقلابی

 

دشمن ما دچار عقب‌ افتادگی ذهنی است؛ حالا [این را] یک‌خرده بیشتر عرض خواهم کرد. نه ‌فقط خود این رئیسشان، [بلکه] دستگاه حاکمه ‌شان واقعاً دچار یک عقب ‌افتادگی ذهنی هستند.

اینها می خواهند ایرانِ جوانِ مؤمنِ انقلابیِ فعّالِ پیشرفته را به عقب برگردانند، به پنجاه سال قبل؛ خب نمی شود دیگر؛ معلوم است که نمی شود! یعنی می خواهند همان وضعیّتی را که اینها در پنجاه سال قبل با این ملّت داشتند، برای این کشور به خیال خودشان پیش بیاورند؛ خب این عقب‌ماندگی ذهنی نیست؟ مثل پنجاه سال پیش فکر می کنند؛ نمی توانند درک کنند که چه اتّفاقی اینجا افتاده. اتّفاقات مهمّی در این منطقه افتاده؛ البتّه مهمترینش انقلاب اسلامی و پیدایش نظام جمهوری اسلامی است امّا خب اتّفاقات مهمّ دیگری هم افتاده در اطراف ما؛ اینها را نمی توانند درست درک کنند.

چون نمی توانند درک بکنند، پس محکومند به اینکه شکست بخورند؛ مطمئنّاً محاسبات غلط موجب می شود که آنها شکست بخورند.

بیانات در دیدار نخبگان جوان علمی - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha