جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن گلریزان

حوزه/مشاور مدیر عامل ستاد دیه‌ کشور با بیان این‌که در ماه رمضان سال جاری بیش از ۳۰۰ جشن گلریزان در سطح کشور برگزار می‌شود،گفت:در سه دهه گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده‌های خویش بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری "حوزه" از بیرجند، صادق رمضان‌فر مشاور و رئیس دفتر مدیرعامل ستاد دیه کشور دوشنبه شب در مراسم پانزدهمین جشن گلریزان خراسان جنوبی که در تالار ماهان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که ستاد دیه کشور بر اساس رسالت ذاتی خویش، در وهله نخست در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که با همت ستاد دیه‌ کشور در مدت سه دهه گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های‌ شان برگشته‌اند، تصریح کرد: ستاد دیه کشور مبلغ ۵۰ میلیون تومان به جشن گلریزان خراسان جنوبی کمک خواهد کرد.

مشاور و رئیس دفتر مدیرعامل ستاد دیه کشور از برپایی بیش از ۳۰۰ جشن گلریزان طی ماه مبارک رمضان سال جاری در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: جشن گلریزان در تهران نیز ششم ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار شد و اولین هدیه را مقام معظم رهبری با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به زندانیان جرایم غیرعمد اعطا فرمودند.

رمضان‌فر همچنین به کمک ۴ میلیارد ریالی قوای سه گانه در این جشن اشاره‌ای کرد و افزود: جشن گلریزان از دوم ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ستاد دیه کشور همچنین‌ علاوه بر جشن گلریزان در حوزه فرهنگ سازی در امور تصادفات رانندگی و عدم انجام جرایم اقدامات بسیار مؤثری انجام داده است.

رمضان‌فر ابراز کرد: طی سالیان گذشته روزانه ۵۰ الی ۶۰ نفر بر اساس تصادفات رانندگی وارد زندان‌ها می‌شدند که خوشبختانه با قانونی که در سال ۹۵ در این حوزه به تصویب رسید تعداد زندانیان تصادفات به دو تا سه نفر در روز رسیده است.

وی تبیین کرد: قانونی که به تازگی با همکاری نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در حوزه چک‌ها تصویب شد موجب شد تعداد چک‌های برگشتی به عددی تک رقمی برسد.

مشاور و رئیس دفتر مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان این مهم که ستاد دیه کشور در حوزه مهریه نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده است،اذعان داشت:عمده تلاش ستاد دیه آن است که قانونی را به تصویب مجلس برساند که بر اساس آن کسی برای مهریه وارد زندان‌ها نشود و امیدواریم هرچه سریع‌تر مصوب شود

وی در پایان با تاکید بر این‌که مقرر شده بود در ۴ استان خوزستان، ایلام، لرستان و گلستان به دلیل سیل‌های اخیر جشن گلریزان‌ برگزار نشود، عنوان کرد: اما جای بسی شکر است که در استان گلستان جشن مذکور، با توجه به فروکش کردن سیل در خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

راه اندازی پویش «مهربانی»

علی هاشمی مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: با توکل به خداوند، پانزدهم جشن گلریزان را در خراسان جنوبی برگزار می کنیم و انتظارمان آن است که شاهد یک همایش ماندگار و کمک‌های سخاوت بخش مردم در این زمینه باشیم.

وی از وجود تعداد ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: از تعداد مذکور؛ ۱۲۷ نفر محکومیت مالی غیرعمد، ۴۷ نفر نفقه و یک نفر دیه است که مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بدهی دارند.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی ادامه داد: برای نخستین بار توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی پویش «مهربانی» راه اندازی شد که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

هاشمی با بیان این‌که در سال گذشته ۱۳۵ زندانی جرائم غیرعمد با ۱۶ میلیارد تومان بدهی آزاد شدند، خاطرنشان کرد: البته ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز گذشت شکات بوده است.

وی ضمن اشاره به این‌که همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۹ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان آزاد شده اند، تبیین کرد: در این خصوص نیز ۷۰۰ میلیون تومان آن گذشت شاکیان بوده است.

وی در پایان از کمک ۵۰ میلیون تومانی جناب معتمدیان استاندار خراسان جنوبی به ستاد دیه خراسان جنوبی خبر داد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha