پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ساخت و ساز بیش از ۱۰۰ مسجد درکشورهای مختلف توسط بنیاد دیانت ترکیه

حوزه/ سازمان دیانت ترکیه ۱۰۳ مسجد را در کشورهای مختلفی چون آلبانی، روسیه، آلمان، انگلستان، ایالات متحده و فیلیپین ساخته است. این سازمان همچنین مرمت و بازسازی مساجد را نیز به عهده دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ahvalnews، سازمان امور دینی ترکیه (دیانت) اعلام کرد که 103 مسجد را با استفاده از شرکت ساخت و سازی که در اختیار دارد در خارج از این کشور ساخته است. این مساجد در بیش از ده ها کشور و به هزینه نزدیک به نیم میلیارد دلار بناشده اند.

بنیاد دیانت مسئول پروژه های مسجد سازی ترکیه در خارج از کشور بوده و پروژه های متعددی را در کشورهای مختلفی چون آلبانی، روسیه، آلمان، انگلستان، ایالات متحده، فیلیپین و غیره تکمیل کرده است.

سپتامبر سال گذشته، طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه یک مسجد 35 میلیون دلاری را در بیشکک پایتخت قرقیزستان افتتاح کرد. این مسجد با ظرفیت 20 هزار نمازگزار بزرگترین مسجد در آسیای مرکزی می باشد.

وی گفت: مسجد و مجتمع آن در بازسازی دین، زبان، تاریخ، فرهنگ و گفتگو بین آنتالیا و آسیای مرکزی ایفای نقش خواهند کرد.

بنیاد دیانت در 145 کشور فعالیت داشته، مساجد را مرمت می کند و در پروژه های آموزشی و کمک های بشردوستانه نیز نظارت دارد. بودجه این سازمان امسال 10.4 لیر بود که در مقایسه با سال 2017، افزایش 45 درصدی داشته است.

هزینه بردارترین مسجد ساخته شده توسط ترکیه در روسیه و با بودجه 170 میلیون دلار ساخته شد.

در این میان سیاستمداران اروپایی و غربی مخالف مسجد سازی ترکیه می باشند و این کشور را به ترویج «اسلام سیاسی» متهم می سازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha