پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جرمی کوربین در افطاری به مناسبت یادبود حمله فینزبری شرکت کرد

حوزه/ در بزرگداشت دومین سالگرد حمله یک مهاجم به نماگزاران در مسجد پارک فینزبری در انگلستان، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر شرکت داشته و خواستار از بین رفتن تفرقه در جامعه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از استاندارد، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلستان، به مناسبت دومین سالگرد یادبود حمله تروریستی به مسجد پارک فینزبری، در مراسم افطاری مسلمانان شرکت کرد.

رهبر حزب کارگر در حالی که در ضیافت افطاری با مکرم علی دختر قربانی حمله به مسجد حضور داشت، خواستار صلح و اتحاد شد.

گفتنی است حمله به مسجد در 19 ژوئن 2017 و در هفتدهمین روز رمضان به وقوع پیوست. یک فرد مهاجم با اتومبیل خود نمازگزاران روزه دار را در خارج از مسجد زیر گرفته و منجر به کشته شدن 1 نمازگزار و مجروح شدن 12 تن دیگر شد.

کوربین گفت: حمله علیه یک مکان عبادی، حمله به همه ماست. من می خواهم فرزندانمان در یک دنیای متنوع فرهنگی زیبا بزرگ شوند. اما اگر آنان در دنیایی که تبعیض و نفرت بر آن غلبه کرده رشد کنند، زندگی مهیجی نخواهند داشت. و از همه مهمتر اینکه با مشکلات جمعی روبرو خواهند بود که راه حلی برای آن وجود نخواهد داشت.

کوربین افزود: آنان که در جوامع ما تفرقه می اندازند مدرسه نمی سازند، بیمارستان نمی سازند، مشکلی را حل نمی کنند. و دنیایی که با تفرقه پیش برود قادر به حل مشکلات بزرگ نخواهد بود.

مکرم علی نیز گفت: دو سال پس از مرگ غمناک پدرم، هنوز زبیاست وقتی می بینم که مردم گردهم جمع می شوند و در ضیافت های دینی شرکت می کنند.

وی افزود: جوامع تنها قادرند متحد باقی بمانند زییا ما تسلیم این تروریست ها و نژادپرست ها که می خواهند میان ما تفرقه بیاندازند نمی شویم. ما باید به این روند ادامه بدهیم و به آنان نشان دهیم که هر اتفاقی هم که بیافتد ما قوی تر و بهتر از گذشته خواهیم بود.

در این مراسم افطاری که به میزبانی سازمان کمک اسلامی، مسجد پارک فینزبری و خانه رفاه اسلامی برگزار شده بود، حداقل 2 هزار نفر شرکت داشتند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha