سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مقامی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: یکی از عرصه های فعالیت در سطح تخصصی علوم قرآنی حوزه علمیه خراسان، فضای مجازی و رسانه های دیجیتال است.

حجت الاسلام مهدی مقامی در حاشیه بازدید از بخش حوزوی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به فعالیت قرآنی حوزه علمیه خراسان در سه سطح نخبگانی، تخصصی و عمومی، گفت: با توجه به فضای محدود نمایشگاه، بخشی از ظرفیت های علوم قرآنی که قابلیت عرضه در فضای عمومی جامعه را داشت، در 30 غرفه به نمایش گذاشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه های مورد فعالیت در سطح تخصصی علوم قرآنی حوزه علمیه خراسان، فضای مجازی و  رسانه های دیجیتال است، افزود: در این نمایشگاه با تلاش متخصصان از "کتابخانه دیجیتال نسخ خطی در عرصه های علوم قرآنی" رونمایی شد که در جهان اسلام بی بدیل است و توانسته نقش قابل توجهی در ارتقا سطح پژوهشی پژوهشگران ایجاد کند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در ادامه ابراز کرد: با توجه به نوع ظرفیت های حوزه توانسته ایم بخش عمومی و فضای تخصصی را به عرصه نمایش بگذاریم که از این مجموعه، 13 غرفه کانون های فرهنگی قرآنی مراکز و مدارس علمیه بالغ بر 90 خدمت عرصه اجتماعی از روخوانی و روانخوانی قرآن کریم تا تفسیر و تدبر در قرآن و تاریخ و سیره اهل بیت و تمدن نوین اسلامی و عرصه عمل به قرآن و ... ارائه می شد.

حجت الاسلام مقامی در پایان گفت: فعالیت های قرآنی حوزه علمیه خراسان در قالب یک پازل و یک نقشه عملیاتی در قالب بخش حوزوی نمایشگاه قرآن و عترت، طراحی و اجرا شد که مورد استقبال عموم مردم نیز قرار گرفت.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی در سالن فردوسی نمایشگاه دائمی مشهد حضور فعال داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha