سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله قزوینی(ره) فردوس با تاکید بر لزوم توجه به سبک زندگی علوی، گفت: مشخصه بارز سیره امام علی (ع)تاکید برتلاش مدام، کار، تکاپو، تولید و مبارزه با فقر بوده و التزام عملی به سیره ایشان استقلال اقتصادی جامعه ما را تضمین می کند.

حجت الاسلام غلامرضا مدبر عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) اظهارداشت: مهمترین سیره گفتاری امام علی(ع)تاکید برتقوا و بندگی خالصانه خداوند است، که در تمامی ابعاد و زوایای زندگی ایشان دیده می شود.

وی با اشاره به سیره رفتاری امام علی (ع) ادامه داد: حضرت همیشه تاکید برگسترش عدالت و مبارزه بی امان و همیشگی با عدل ستیزان و باطل کیشان حق نما در سه چهره ناکثین، قاسطین و مارقین داشتند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله قزوینی(ره) فردوس اضافه کرد: زندگی معصومین و سخن و سیره آنها هم مبتنی بر حقیقت محض است و هم شالوده عقلانی دارد و عقل انسان آن را می پذیرد.

وی تصریح کرد: عدالت گستری از مشخصه های اصلی سیره امام علی(ع) است که در هر زمانی و برای هرنژاد و ملتی خوشایند و مورد پذیرش است.

حجت الاسلام مدبر عزیزی با اشاره به نقش و تاثیر سیره امام علی (ع) در اقتصاد و سبک زندگی، عنوان کرد: مشخصه های بارز امام علی (ع) تاکید برتلاش مدام، کار، تکاپو،  تولید و مبارزه با فقر بوده است و اگر به همین ویژگی امام علی(ع) توجه و به آن التزام عملی داشته باشیم، استقلال اقتصادی جامعه ما تضمین می شود.

این محقق و پژوهشگر یادآورشد: امیرالمومنین(ع) ده ها هزار نخل پرورش دادند، که درآمد سالیانه حاصل از آنها را بین نیازمندان تقسیم می کرده اند که نشان از کار وتلاش مداوم آن حضرت دارد.

حجت الاسلام مدبر عزیزی با اشاره به لیالی قدر، عنوان کرد: باید محتوای جلسات و محافلی که در این ایام در سراسر کشور برگزار می شود، به سوی گذر از غلبه شور و احساس به سمت تعلیم و آموزش سوق داده شود.

این محقق، پژوهشگر با بیان اینکه برخی افراد مخالف سیره اهل بیت(ع) و قرآن بوده و به دنبال سبک زندگی غربی هستند، ادامه داد: کسانی که بر اثر عدم رعایت تقوا فضای فکر و روح مردم را آلوده و تیره کرده اند، نسبت به ساحت پاکی ها دل زده و گریزان و به سوی ناپاکی ها تمایل و رغبت دارند.

انتهای پیام/ ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha