چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام باطنی

حوزه/ ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، جانبازی ۴۰ درصدی و اسارت چند ساله در زندان های رژِیم بعثی عراق، شیرین ترین دوران خدمت حجت الاسلام والمسلمین باطنی به میهن و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، سوم خرداد هرسال، یادآور حماسه ها و رشادت های دلیرمردان غیور  ایرانی است که با جان خود از میهن و کشور خود دفاع کردند، سوم خداد سالروز فتح خرمشهر در تاریخ معاصر ایران عجیب و قریب با حماسه آفرینی ها و ایثارها و دست نصرت الهی برای پیروزی شیران روز و پارسیان شب برجبهه باطل و متجاوزعجین شده است

30 ماه سابقه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل بخشی از کارنامه رزمندگی او است، جانبازی 40 درصدی و اسارت چند ساله در زندان های رژِیم بعثی عراق، به گفته خودش شیرین ترین دوران خدمت به میهن و نظام اسلامی است.

حضورش در عملیات عظیم و فتح الفتوح بیت المقدس باعث شد که در پیش خاطرات فراوان نهفته درسینه اش از آن دوران رشادت ها زانو بزنیم و لمحه ای خود را با آن حال و هوا آشنا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان به مناسبت سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر اظهار کرد: سی وهفت سال از آزاد سازی خرمشهر می گذرد بنابراین سخن گفتن درباره جزئیات رخدادی که ۳۷ سال ازآن می گذرد دشوار است.

این روحانی آزاده و جانباز بیان کرد: عظمت عملیات بیت المقدس و اتفاقاتی که درآن افتاده به اندازه ای بزرگ است که از اذهان ملت ایران نه کم رنگ ونه حذف خواهد شد، همچنین این سیلی از حافظه دشمنان ما نیزمحو نمی شود

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تعبیر امام راحل مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: اگر کسی شرایط ما را در سال ۶۱ به خوبی نشناسد، قطعا مفهوم این جمله را درک نخواهد کرد، ولی امثال ما و رزمندگان اسلام که در بطن و متن صحنه  مبارزه بودیم و زیر بنای تجهیزات نظامی وامکانات را از نزدیک شاهد بودیم، به خوبی مفهوم این بیان را درک می کنیم.

وی افزود: عبارت اخری این جمله آن است که فتح خرمشهر فقط و فقط معجزه الهی و اتفاق معجزه گونه ای بود، کسی نمی تواند در محاسباتش عوامل طبیعی را تاثیرگذار بداند، ما این معجزه را در جریان عملیات به چشم دیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی عنوان کرد: من به عنوان طلبه رزمی تبلیغی در مناطق عملیاتی جنوب توفیق حضور داشتم و در عملیات بیت المقدس با رزمندگان سپاه خرمشهر همراهی می کردم

وی ادامه داد: وقتی مرحله اول عملیات، رزمندگان ایران تا پاسگاه حمیدیه رسیدند ودر مرحله دوم تا پای جاده اهواز-خرمشهر قراربود باشیم، یادم هست وقتی وارد قرارگاه عراقی ها شدیم به اندازه ای عملیات ما برق آسا بود که فرصت هیچگونه واکنشی را به دشمن نداده بود.

این روحانی آزاده و جانباز تصریح کرد: در همین عملیات من در سنگری زیر زمینی عراقی واقع در قرارگاه عراقی وارد شدم، یک لیوان آبی روی سنگر بود که داخل آن دندان های مصنوعی سرباز بعثی بود که نشان می داد این نیروهای بعثی حتی به اندازه برداشتن ملزومات واجب خود وقت نداشتند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: در مرحله سوم عملیات، فتح الفتوح رخداد که دو لشکرعراق در محاصره ما قرار گرفتند و حماسه ماندگار فتح خرمشهر در تاریخ ایران اسلامی جاودانه شد

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه اتفاقاتی در آن دوره به وقوع پیوست که معادلات را درعرصه سیاسی و نظامی عوض کرد، افزود: تا قبل از عملیات بیت المقدس یکپارچگی واتحاد بین نیروهای مختلف رزمنده ایرانی کم رنگ شده بود ولی فتح خرمشهر نشان داد اگر همه نیروهای رزمنده در کنار هم قرار گیرند و به خداوند توکل کنند می توانند هر ناممکنی را ممکن کنند

این روحانی آزاده و جانباز خاطرنشان کرد: استحکامات عراقی ها در خرمشهر به واقع بسیارعجیب بود، ولی دعای مردم وامام راحل واستقامت رزمنده ها و وعده راستین خداوند این اتفاق معجزه گونه را رخداد داد، بعد از فتح خرمشهر روندها وابعاد عملیات ما تغییر کرد

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: بعد از فتح خرمشهر در عرصه سیاسی مسائلی چون ارائه پیشنهادات از سوی کشورهای مختلف به ایران منطقه مبنی بر آتش بس انجام شد. در این زمان کشورها به قدرت ایران پی بُرده بودند و سلسله جلسات ونشست های مختلفی شکل می گرفت تا صدام را از باتلاق گیرافتاده در آن نجات بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی اضافه شد: ما در آن زمان در شرایطی بودیم که طعم پیروزی را در مقیاس بزرگ چشیده بودیم و از طرف دیگر اینکه بسیاری از مناطق جنوب وغرب ایران در دست تصرف عراق بود، لذا پذیرش آتش بس در آن زمان به معنی جداشدن بخش های مختلفی از کشور ایران بود، اتفاق نا مبارکی که در طول ۲۰۰سال قبلش برای ایران رخداده بود.اینها مسائلی است که نسل جوان ما باید بیشتر این مطالب را بشنوند و متوجه شوند.

این روحانی آزاده و جانباز در ادامه اشاراتی به تعبیر بلند رهبرمعظم انقلاب که فرمودند «خرمشهرها در پیش است»، گفت: در دهه ۶۰ دشمنان مشکلات فراوانی برای ما رقم زدند، ولی به همت جوانان مهمترین مسئله کشور یعنی جنگ به نفع ایران رقم خورد.

وی عنوان کرد: امروز ما با مسئله چند بُعدی جنگ نرم روبرو هستیم، تحریم های اقتصادی و حصر رسانه ای در دست امپریالیسیم جهانی و تلاش برای نفوذ در سطوح مختلف نظام اسلامی که همگی برای به زانو درآوردن ملت ونظام ایران شکل گرفته است  تنها بخشی از جنگ نرم شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه محورهای ۷گانه بیانیه گام دوم اتقلاب ناظر برهمین شرایط است که اعلام آماده باش به مردم به ویژه جوانان هست خاطرنشان کرد:رهبری با ترسیم نقشه راه کشور به نیروهای جوان وخلاق و پویا برای مقابله با جنگ نرم آماده باش دادند.

این روحانی آزاده و جانباز ادامه داد: امروز هم کشورو هم نظام همانند ۳۷ سال گذشته نیاز به حضور هماهنگ، پویاترو خلاقانه تری از جوانان دارد وفتح خرمشهرعظیم تری رقم خواهد خورد.

جانشین مدیر حوزه های علمیه اصفهان بیان کرد: اگر دشمن هزاران دام برسر راه ما بچیند با همت جوانان وخواست خداوند و همت ملت شکسته خواهد خورد.

گفت وگو: سیدامیر حسین ابطحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha