پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف از شعرا، مداحان و صاحبان هیئت های حسینی خواستند معصومین (علیهم السلام) را اسوه حسنه خود قرار دهند، یاد آور نهضت حضرت سید الشهدا (ع) باشند و آن را با امور دیگر که دور از حوادث کربلا است آمیخته نکنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار شعرا و مداحان و موکب نجف اشرف از شعرا، مداحان و صاحبان هیئت های حسینی خواستند معصومین (علیهم السلام) را اسوه حسنه خود قرار دهند، یاد آور نهضت حضرت سید الشهدا (ع) باشند و آن را با امور دیگر که دور از حوادث کربلا است آمیخته نکنند.

معظم له به حاضرین توصیه کردند با اموری که دور از نهضت حسینی است، فرصت موسم عزاداری محرم را ضایع نکنند و گفتند: جهانیان از طریق موسم عزاداری محرم با شیعه آشنا شدند، لذا نباید این فرصت مبارکی که انبیا، پیامبران و ائمه اطهار (ع) برای آن گریه کردند را از دست بدهیم.

حضرت آیت الله حکیم در بخش دیگر سخنان خود تمامی مؤمنین را به برپایی مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) و شعرا را به مرثیه خوانی امام حسین (ع) دعوت کردند و گفتند: حضرت رسول اکرم (ص) بر این مصیبت گریه کرده و اهل بیت (علیهم السلام) به گریه بر امام حسین (ع) و برگزاری مراسم عزاداری تشویق کردند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha