جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی فرهنگ و تربیت دینی است، گفت: پویایی مساجد سبب کاهش دغدغه های فرهنگی در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، اظهار کرد: مسجد پایگاه اصلی فرهنگ دینی و تربیت دینی بوده و باید اهتمام بیشتری نسبت به آن داشته باشیم، زیرا اگر مساجد ما پویا و فعال شوند بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی ما فروکش می‌کند.

وی با بیان اینکه تکیه اسلام در ساخت جامعه بر مساجد است، اضافه کرد: آنچه قرآن اشاره می‌کند این است که فلسفه و خروجی مساجد، انسان‌های مطهر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: بر این اساس اگر مساجد نقش اصلی خود را ایفا کرده و کارکرد اصلی خود را بشناسند ما مردمان پاک و مطهر و زیادی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: شرط تحقق این مهم این است که در وهله نخست ساختار فیزیکی مسجد بر تقوا بنا شده باشد و از سوی دیگر مدیریت و کیفیت مسجد هم خداپسندانه باشد.

وی افزود: خداوند در آیه 108 سوره توبه می‌فرماید: «لَا تَقُمْ فِیهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوَی مِنْ أَوَّلِ یوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یحِبُّونَ أَنْ یتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ یحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ» و تأکید می‌کند مسجدی که از روز نخستین بر پایه تقوا بنا شده سزاوارتر است که در آن به نماز بایستی و در آن مردانی‌اند که دوست دارند خود را پاک سازند و خدا کسانی را که خواهان پاکی‌اند دوست می‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و عنایات نظام مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

وی افزود: فعالیت این مرکز حرکت جدید و نقطه عطفی در ساماندهی امور مساجد و همکاری پیکره مسجد شامل امام جماعت، هیئت امنا، کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج است و ساماندهی این مجموعه و همراه سازی این‌ها برای پیشرفت امور مساجد کار دشواری است، زیرا هر کدام از این ارکان اربعه آرمان‌ها و تعریف‌هایی برای خود دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha