جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی

استاد حوزه علمیه قم گفت: دختران ما به لباس بی حرمتی نمی کنند و اگر ظاهر مناسبی ندارند به این دلیل است که مسئولین درست آن ها را توجیه نکرده اند، کسانی که حقوق بگیر هستند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی توجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در سلسله جلسات ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: بهشت و جهنم تنها مختص آخرت نیست، بلکه همین که در زندگی اوضاع خوبی نداشته باشد کانه در جهنم است.

وی افزود: استفاده از ابزار غنا در منازل در حال عادی شدن بوده و استفاده از بازی هایی مانند تخته و پاسور و آلات قمار عادی می شود، حتی در برخی از مسابقات قمار اتفاق می افتد و زمانی که برخی از علما زبان به گلایه می گشایند، در مقابل آن ها قرار می گیرند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر حق الناس بر گردن کسی باشد، هم در دنیا و هم در آخرت عذاب می شود، یکی از گناهانی که مانع استجاب دعا می شود شرب خمر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) راجع به خمر فرموده اند که اگر کسی آن را صرفا در دست بگیرد، دعایش مستجاب نمی شود، کسی هم اگر اقدام به شرب خمر کند، آتش جهنم او را فرا می گیرد.

 

وی ترک امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر موانع استجابت دعا دانست و تاکید کرد: طبق روایت اگر امر به معروف نکنیم خداوند بلا را بر ما مسلط می کند و حتی اگر خوبان قوم هم دعا کنند، دعای آنان مستجاب نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: رسما در قم حرمت شکنی می کنند و مردم از ائمه جمعه می خواهند نسبت به دستگاه های مسئول تذکرات لازم را بدهند، اداره جات، نهادها، بانک ها و بیمارستان ها در اختیار حکومت است، اما اوضاع در این اماکن نیز مناسب نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تصریح کرد: جوانان ما متدین هستند، آن ها صرفا تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارند، دختران ما به لباس بی حرمتی نمی کنند و اگر ظاهر مناسبی ندارند به این دلیل است که مسئولین درست آن ها را توجیه نکرده اند، کسانی که حقوق بگیر هستند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی توجه هستند.

 

وی اضافه کرد: عده ای به اسم استاد، مسئول و معلم جوانان را از راه به در می کنند، البته عمده مسئولین خوب هستند، اما مردم از ما توقع دارند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متاسفانه هر کسی نهی از منکر می کند، مورد هجمه قرار می گیرد و کسی از او حمایت نمی کند، اگر امر به معروف نکنیم دعا مستجاب نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: کسی که اهل زنا باشد، دعای او مستجاب نمی شود، خداوند نور دعا را از زناکار می گیرد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه رعایت محرم و نامحرمی بسیار ضعیف شده و این امر بستر گناهانی همچون زنا را فراهم می کند و زنا نور چهره انسان را می گیرد.

 

۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha