جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی عباسی

حوزه/ امروز مجموعه علمی کشور از نیروی انسانی کافی برای نقش‌آفرینی علمی مؤثر در عرصه جهانی بهره‌مند است، ولی برای استفاده از آن، باید ابتدا این ظرفیت‌ها در داخل و خارج کشور شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، با حضور در سازمان مرکزی جامعه‌المصطفی، با   رئیس این مرکز، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در قلمروهای مختلف دانشی، ابراز داشت: جامعه‌المصطفی، همواره، بر دست‌آوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در مجامع علمی و عمومی جهان تأکید می‌نماید و این حقیقت در بیشتر نقاط دنیا پذیرفته‌شده است.

وی ادامه داد: امروز مجموعه علمی کشور از نیروی انسانی کافی برای نقش‌آفرینی علمی مؤثر در عرصه جهانی بهره‌مند است، ولی برای استفاده از آن، باید ابتدا این ظرفیت‌ها در داخل و خارج کشور شناسایی شود.

رئیس جامعه‌المصطفی با اشاره به برخورداری کشور از رتبه‌های نخست جهانی در بسیاری از رشته‌ها و تخصص‌های علمی، اذعان داشت: با وجود این پیشرفت­ ها، مجموعه علمی کشور از هم‌افزایی و استمرار ارتباطات علمی در حوزه‌های گوناگون دانشی بی‌نیاز نیست. در حوزه علوم اجتماعی و انسانی، جامعه‌المصطفی ظرفیت‌های بزرگی در اختیار دارد که آماده است این تجربیات ارزشمند را با دیگر مراکز علمی و دانشگاهی به اشتراک گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی، با اشاره به فعالیت گسترده دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی در مناصب مختلف علمی، دانشگاهی و اجتماعی در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون، در بسیاری از مناطق جهان مانند آفریقا، ظرفیت‌های بکر و عظیمی برای سرمایه‌گذاری علمی وجود دارد و جامعه‌المصطفی در این زمینه گام‌هایی برداشته است.

دکتر ایزدی ، مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان نیز در این جلسه ابراز داشت: مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، به همت بسیج اساتید کشور تشکیل گردید که هم‌اکنون بیش از شصت‌هزار عضو دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استادان اذعان داشت: ایجاد ارتباط و هم‌افزایی علمی بین استادان داخل و خارج کشور در حوزه تعاملات علمی و فرهنگی، یکی از اهداف مهم مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان است که می‌تواند موجب شکوفایی ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی گردد.

دکتر ایزدی یکی از برنامه‌های اصلی این مجمع را تشکیل میزهای تخصصی برشمرد و گفت: در رشته‌های علوم اجتماعی و انسانی، ظرفیت‌های بسیاری خوبی در مراکز علمی کشور مانند جامعه‌المصطفی وجود دارد که با شکل­گیری این مجمع مردم‌نهاد، می­تواند به شکل گسترده­تری در عرصه بین‌المللی ارائه گردد. از سویی، در رشته‌های فنی و مهندسی نیز کشور با محدودیت‌هایی روبه‌روست که با ارتباط مؤثر استادان داخل و خارج، امکان رفع بسیاری از آنها فراهم می­گردد.

مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان با اشاره به برقراری ارتباط این مجمع با چندین مرکز علمی و فرهنگی خارج کشور تأکید کرد: جامعة‌المصطفی یکی از مهم‌ترین مراکز دانشگاهی در عرصه بین‌المللی است که امیدواریم به زمینه‌های مشترکی برای همکاری مؤثر و کاربردی دست یابیم.

وی عضویت دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی را، که با مراکز دانشگاهی کشورهای گوناگون همکاری علمی دارند، در این مجمع بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: یکی از مزیت‌های عضویت در مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان، بهره‌مندی از برخی خدمات تخصصی علمی و دسترسی به شبکه ارتباط علمی استادان است.

شایان ذکر است: در این دیدار، که با حضور برخی از مدیران و معاونان جامعه‌المصطفی و شماری از اعضای مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی، در سخنانی، به معرفی ابعاد بین‌المللی جامعه‌المصطفی پرداخت و در پایان، مقرر گردید با برگزاری جلساتی مشترک، زمینه‌های همکاری جامعه‌المصطفی و مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان، شناسایی و تعریف گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha