شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسئولان دولت پاکستان

حوزه/ سخنرانان کنفرانس القدس گفتند: سرزمین فلسطین متعلق به مردم فلسطینان است، پاکستان رژیم جعلی اسرائیل را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به همت بنیاد فلسطین پاکستان و انجمن پارلمانی برای فلسطین پاکستان، کنفرانس "قدس" در پایتخت پاکستان برگزار شد.

خانم شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان، سناتور مشاهد حسین سید رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای پاکستان، سید فخر امام رئیس کمیته کشمیر، سناتور فرحت الله بابر، سناتور افراسیات ختک، سناتور عبدالقیوم و صابر ابو مریم دبیر بنیاد فلسطین پاکستان سخنرانان این کنفرانس بودند.

خانم شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان در سخنرانی خود گفت: پاکستان در کنار مردم فلسطین ایستاده است و هرگز اسرائیل را قبول نخواهد کرد، چون دولت اسرائیل یک دولت جعلی و غاصب است و دولت پاکستان در مسئله فلسطین طبق قوانین که بنیانگذار پاکستان وضع کرده است عمل خواهد کرد.

وی معامله قرن را به شدت محکوم کرد و گفت: آمریکا می‌خواهد با قدرت یا با پول به دنیا حکومت کند و به همین خاطر میخواهد مردم فلسطین را نیز با دادن پول ساکت کنند، اما آمریکا نمی داند که در هدف شومش موفق نخواهد شد، چون مردمانی که برای  سرزمین  خود آماده هستند جان خودشان را قربان کنند امکان ندارد وطن خودشان را فراموش کنند و البته سیاست اسرائیل درمورد فلسطین و سیاست هندوستان در مورد کشمیر یکی است.

سناتور مشاهد حسین سید رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا پاکستان هم با اظهار اینکه پاکستان همیشه همراه فلسطین بوده افزود: همان طور که بنیانگذار پاکستان محمد علی جناح در مورد فلسطین به نخست وزیر بریتانیا نامه نوشته بود، ما اکنون هم با مردم فلسطین ایستاده ایم و البته قبلا هم ما به مردم فلسطین کمک کرده ایم و این ادامه خواهد داشت. خون قربانیان مردم فلسطین و کشمیر به هدر نرفته است و ان شاءالله صبح آزادی را خواهند دید و کودکان مظلوم میانمار هم ما دارند صدا می زنند و ما باید به کمک آنها هم بشتابیم.

سید فخر امام رئیس کمیته کشمیر با بیان اینکه برای مردم فلسطین باید خود فلسطینیان تصمیم بگیرند گفت: پاکستان در مورد مسئله فلسطین و کشمیر همیشه در صف اول بود، این حق مردم فلسطین و کشمیر است که در مورد خودشان خودشان تصمیم بگیرند.

در ادامه سخنرانان این کنفرانس گفتند: مردم فلسطین با بدترین جنایات مواجه هستند، مردم در وطن خودشان بی خانه شده اند، مسئله فلسطین مهمترین مسئله دنیا است و در مورد مسئله فلسطین فرامین محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان برای ما الگو است، هدف از برگزار این کنفرانس همسبتگی با مردم فلسطین و مطالبه گری از دولت در مورد رسمی کردن روز قدس در پاکستان است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha