پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزادسازی خرمشهر

حوزه/ اینک در گام دوم انقلاب نیز همچون سوم خرداد سال ۶۱ نیازمند تفکر و روحیه مقاومت در برابر دشمنی هستیم که بیش از هر چیز عزت و اقتدار و عظمت ما را نشانه گرفته و ما باید بدانیم که بنا بر تاکید سکاندار انقلاب، همچنان خرمشهرها در پیش داریم...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در آغازین هفته ها و ماه های گام دوم انقلاب، بی شک بیش از هر زمان دیگری نیازمند عزم و اراده و روحیه ی برآمده از مقاومتِ سوم خردادی هستیم؛ مقاومتی که در پناه اخلاص و بندگی خدای متعال، معادلات به ظاهر سخت و گاه ناممکنُ این دنیایی را بر هم می زند و رهآورد آن، همانا عزت و اقتدار و استقلال برای یک ملت رشید و مقاوم است.

حالا دیگر سال هاست که به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر قهرمان با نوای ماندگار حاج غلام کویتی پور آشناییم؛ خاطره ای به وسعت چندین نسل که به ما یادآوری می کند حماسه فتح خرمشهر را نمی توان در حصار زمان و مکان محدود ساخت چه آن که با خون مطهر جمعی از بهترین یاران خمینی کبیر ممزوج شده و برکاتش همچنان برای مردم و جامعه انقلابی ما ، ساری و جاری است.

بی جهت نبود که حضرت روح الله(ره)، حماسه جاودان جهان آراها و فتح خرمشهر را نه فتح خاک که فتح ارزش های اسلامی توصیف نمود و آن را نه یک مساله عادی که مساله ای ما فوق بشریت می دانست.

بی گمان چنین اندیشه و رویکردی از آن روست که آزاد سازی خرمشهر و اساساً همه موفقیت های کوچک و بزرگ دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تاکنون در طول این چهل سال، در ذیل عنایات حضرت حق و دعای خیر ولی عصر(عج) و البته همت و اراده پولادین ایرانیان غیور و مسلمان به دست آمده است.

عظمت و عُمق ایمانی که موجب پدیدار شدن بزرگ ترین و زیباترین تابلوهای حماسه و رشادت در سال های دفاع مقدس به ویژه در عملیات غرور آفرین بیت المقدس شد ، چیزی نیست که کسی بخواهد آن را منکر شود اما با این وجود جای تاسف است که چرا هنوز نیز آن گونه كه باید و شاید این حماسه‌ ها و دلاوري ها به خوبی برای آحاد ملت به ویژه نسل جوان به درستی و به میزان لازم تبیین و تشریح نشده است؛ به خصوص ترسیم و تاکید بر ابعاد و مولفه های این روحیه مقاومت و نفوذناپذیر که اینک ما در گام دوم انقلاب نیز به شدت در برابر خصم نیازمند به آن هستیم.

نباید هیچ گاه از یاد ببریم که حقیقتاً هويت ملي و اسلامي جامعه ما با تاريخ فداكاري ها و ايثارگريهاي مردم در ایام الله دفاع مقدس گره خورده و بی تردید حماسه جاودان سوم خرداد در این بین، بر نقطه اوج چنین دوران افتخارآمیزی قرار گرفته است.

مگر راز و رمز توفیق در عملیات بیت المقدس و دیگر عملیات ها و به طور کلی استقامتی عزتمندانه در برابر قطب استکبار در طول همه ی این سال ها، جز با توکل بر خالق متعال و نهراسیدن از سلاح و تجهیزات و نفرات دشمن و تکیه بر نیروی ایمانی و درونی به دست آمده است؟!

اگر این گونه است که هست، چرا از این راز و رمزها به درستی الگو نگیریم؟؛ آن هم وقتی می دانیم با تکیه بر آن ها می توانیم امروز هم در جدال با دنیای کفر و عصیان و نافرمانی خدای متعال، به فتح ارزش ها پرداخته و با دست خالی و کمترین امکانات، بزرگترین و شگفت انگیزترین حماسه ها را خلق کنیم.

 

سید محمد مهدی موسوی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha