سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران از سران قوا خواست افرادی را برای ارتباط مستقیم با مردم معرفی کنند و از این‌که این حرف در بین مسئولان شنوایی ندارد و بارها در تریبون نماز جمعه تهران به آن اشاره کرده است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های امروز ( سوم خردادماه 98) با گرامیداشت سوم خرداد و فتح خرمشهر آن را حماسه ای معجزه‌آسا دانست که فصل زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی به وجود آورده است، اظهار کرد: ۵۷۸ روز خرمشهر، شهر خون و قیام در اشغال رژیم بعثی بود و عراقی‌ها این شهر را دژی نفوذناپذیر تبدیل کرده بودند که شکستن استحکامات آن را غیرممکن می‌دانستند و بر همین اساس صدام با غروری خاص اعلام کرده بود که اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را فتح کنند، کلید بصره را به آنها می‌دهم. اما غیرممکنِ آزادی خرمشهر در سایه ایثار، مقاومت و ایمان ممکن شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آمریکا پس از آزادسازی خرمشهر و بعد از ۵ روز سکوت اعتراف کرد که ماشین نظامی ایران در آزادسازی خرمشهر توانست عراقی‌ها را شکست دهد.

وی با انتقاد از ترویج فرهنگ غربی در کشور گفت: متأسفانه نه تنها با این فرهنگ غیربومی مقابله نمی‌کنیم، بلکه فرش قرمز برای ورود فرهنگ غربی در ایران اسلامی برپا کرده‌ایم، ضمن این‌که متاسفانه جهاد فرهنگی هم در برابر این موضوع نداریم. این در حالی است که فرهنگ رایج در فضای مجازی واقعا جای تاسف دارد.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ وقتی ملت ایران ایمان را با عمل صالح ادغام کند و ایثار و مقاومت و ایستادگی داشته باشد، قطعا در برابر همه چیز پیروز است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به راهپیمایی روز قدس که قرار است به صورت سراسری در جمعه هفته آینده برگزار شود، گفت: روز قدس نماد وحدت و ارادت امت اسلامی و روز حمایت از ملتی است که با خون خود به دفاع از قبله اول مسلمانان برخاسته است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روز قدس متعلق به یک ملت و مخصوص به قطعه‌ای از جغرافیای گیتی نیست، بلکه روز تقابل و پیروزی حق بر باطل و پیروزی مظلومان بر ظالمان و روز ستیز مستضعفان علیه مستکبران است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تلاش جدی مسئولان برای حل مشکلات مردم، گفت: بهتر است قوای مجریه، مقننه، قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام با تعیین افرادی خاص و اطلاع‌رسانی عمومی مشکلات مردم را مستقیما بشنوند و دولتی‌ها از زبان مردم درددل آنها را جویا شوند.

وی با بیان اینکه بیت‌المال باید به همه برسد نه اینکه عده‌ای خاص از آن استفاده کنند، تاکید کرد: باید در زمینه دریافت مالیات از مردم دقت و حساسیت داشت و از ثروتمندان مالیات بیشتری گرفته شود.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت مالیات حق دولت است، اما هر چیزی حساب و کتاب دارد و نباید از افراد بدبخت مالیات بگیریم، اما از ثروتمندان نه.

امام جمعه موقت تهران افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: از کسی که از امکانات نظام استفاده حداکثری کرده است، باید مالیات بیشتری گرفت. به همین دلیل به ممیزان دولتی توصیه می‌کنم درباره دریافت مالیات دقت و حساسیت زیاد داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین بر ضرورت برخورد جدی تر با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و افزود: رئیس قوه قضائیه که تازه‌نفس، انقلابی و ولایی است، سفارش کرده و از وی می‌خواهم با افرادی که به اقتصاد کشور آسیب زده و آن را به ریخته‌اند و زمین‌خواران و رانت‌خواران و عوامل تولید و توزیع مواد مخدر و غارتگران جنگل‌ها و محیط زیست و عوامل قاچاق مشروبات الکلی و آب‌های زیرزمینی برخوردی قاطع و انقلابی کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته اطعام نیازمندان و اکرام یتیمان، گفت: جایگاه انفاق و رسیدگی به محرومان و یتیمان بر هیچ کس پوشیده نیست، ضمن این‌که در آموزه‌های دینی و اسلامی هم توصیه‌های بسیاری به آن شده است. همچنین هرجا در قرآن به کلمه انفاق اشاره شده است، تاکید زیادی بر خدمت به مردم، دیگران و بندگان خدا صورت گرفته است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین رسیدگی به ایتام، فقرا و محرومین است.

وی اظهار کرد: همه کسانی که تمکن مالی دارند نباید از رسیدگی به محرومان غفلت کنند و امیدوارم با مشارکت مردم مومن ایران اسلامی، رسیدگی به مستضعفان وضعیت بهتری پیدا کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به برپایی برخی ضیافت‌ها و عروسی‌هایی که اسراف در آن زیاد است، گفت: باید در این زمینه دقت کنیم، این درحالی است که بسیاری از غذاها و میوه‌های در این میهمانی‌ها دور ریخته می‌شود و نگران آن هستم که عذاب الهی به این واسطه بر ما نازل شود.

وی به ضرورت بهره گیری از فیوضات لیالی قدر نیز تاکید کرد و افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: مردم ایران اسلامی باید از خداوند در این شب‌ها حالت تقوا و توبه را بخواهند؛ باید در شب‌های قدر به خود آمده و وضعیت گذشته، حال و آینده‌مان و همچنین ذخیره آخرت‌مان را بررسی کنیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتهای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/‌‌‌‌  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha