جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فتح خرمشهر

حوزه/ همین نفس‌های خبیثی که آن روز این وسوسه‌ها را در کشور می‌دمیدند، امروز هم بعضیشان سر بلند کرده‌اند و همان حرفها را تکرار می‌کنند و می‌گویند چرا بعد از فتح خرمشهر آتش‌بس را قبول نکردید؟! بعد از فتح خرمشهر، هنوز ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس سال 1361 است که گفتاری از رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این سؤال که چرا پس از فتح خرمشهر جنگ ادامه یافت؟ تقدیم حضور شما می گردد:

 

* پاسخ حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای (رییس شورای عالی دفاع و رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی)

 

«کسانی که حاضر نبودند برای انقلاب و منافع این کشور یک قدم بردارند، بلکه فقط بلد بودند نق بزنند و علیه انقلاب بهانه ‌گیری کنند، باز فشار می ‌آوردند که جنگ را تمام کنید.

 

اگر اراده قوی و مصمّم و ایستادگی امام نبود، مطمئنّاً جنگ جز با پیروزی دشمن تمام نمی‌شد. همین نفس‌های خبیثی که آن روز این وسوسه‌ها را در کشور می‌دمیدند، امروز هم بعضیشان سر بلند کرده‌اند و همان حرفها را تکرار می‌کنند و می‌گویند چرا بعد از فتح خرمشهر آتش‌بس را قبول نکردید؟!

 

بعد از فتح خرمشهر، هنوز بخش عظیمی از سرزمین‌های ما - مرزها و شهرهای ما - و نیز گروه کثیری از مردم ما در اختیار رژیم متجاوز بودند. تهدید بالای سرِ مرزهای ما بود و دشمن از همه طرف تجهیز می‌شد. باید شرّ دشمن از سر مرزها کم می‌شد؛ این یک بینش خردمندانه بود.

 

آن روز همه دلسوزان کشور، از مسؤولان نظامی و غیره، این منطق را برای همه اثبات می‌کردند. امام یک انسان منطقی بود و تصمیم گرفت و عمل کرد و به فضل پروردگار توانست ملت ایران را سرافراز کند.» ۱۳۸۱/۰۳/۰۱

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha